اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

در نشست بسیج دانشجویی با سرپرست اداره صمت کازرون مطرح شد؛ از افشاگری تا بیان مشکلات بازاریان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کازرون خواستار اصلاح در ساختار و شیوه انتخابات اتحادیه‌ها در این شهرستان شد.

در نشست بسیج دانشجویی با سرپرست اداره صمت کازرون مطرح شد؛ از افشاگری تا بیان مشکلات بازاریان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هادی صحرابان در نشست هسته مطالبه‌گری دانشجویی شهید جاوید مرحمتی، پیرامون شفافیت و عدالت در اتاق اصناف کازرون، با اشاره به برخی از لابیگری‌ها و مهندسی کردن انتخابات در اتحادیه‌ها، اظهار داشت: متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل عدم حضور کسبه در انتخابات اتحادیه‌ها، برخی با لابی‌گری و مهندسی کردن انتخابات سالهاست در راس این مجموعه حکم فرمایی می‌کنند.

وی افزود: کسی که بر اساس شنیده ها و تحقیقات، حقوق بیش از هفت میلیونی از اتاق اصناف می‌گیرد و حضور دائمی در محل اتاق اصناف ندارد، از طرفی در چندسال اخیر مشغول خرید سبد سبد خودرو بوده و دپو می‌کرده ، در تراز رئیس یک اتحادیه و عضو اتاق اصناف است؟

صحرابان با اشاره به زمین خریداری شده توسط اتاق اصناف در جاده روستای گلستان اشاره کرد وگفت: متاسفانه زمینی با سفارش این فرد در جاده روستای گلستان خریداری می شود که حتی شبهاتی در خصوص آن وجود دارد و تا کنون چند کاربری برای آن تعیین شده است که با توجه به بدمسیری و دورافتاده بودن، کارایی لازم را برای این گونه کاربری‌ها را ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی کازرون افزود: متاسفانه اینگونه افراد خود را به مسئولین ارشد شهرستان و نهادهای امنیتی متصل می کنند تا در زیر سایه امنیت به مقاصد خود برسند و برای حفظ جایگاه خود دست به لابی‌گری و مظلوم نمایی بزنند.

سعیدزارع خفری، مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی کازرون نیز در این نشست اظهار داشت: اگر شفافیت و عدالت در اتاق اصناف باشد شاهد حضور بازاریان در انتخابات اتحادیه ها خواهیم بود و اینگونه نخواهد بود که مثل این سال ها بازاریان رغبتی برای تعیین سرنوشت خود نداشته باشند. لذا امیدواریم بازاریان در این دوره انتخابات حاضر شوند و تحول در وضعیت اتحادیه ها و اتاق اصناف را سبب شوند.

علی شیرنژاد، مسئول هسته مطالبه‌گری شهید جاوید مرحمتی نیز در ادامه این نشست با اشاره به تحقیق‌ها و پژوهش‌هایی که در خصوص اتاق اصناف انجام شده است،گفت: از بی عدالتی هایی در گرفتن حق ورودی و حق عضویت از کسبه مطلع شده ایم که نظارت بیشتر اداره صمت را می طلبد و اگر اتحادیه مستقل شوند که این امر باید انجام شود، نظارت ها نیز باید تقویت شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون افزود: چرا نباید درآمد اتاق اصناف هزینه زیباسازی، فضاسازی، امنیت  و کارهای خدماتی و فرهنگی در بازار شود؟ مگر در قانون نیامده حقوق اعضای شورای اتاق اصناف از یک تا چهار برابر حقوق مصوب یک کارگر باشد؟ پس چرا با وجود ساعت کاری کم برخی از اعضای شورا در این اتاق، اما این حقوق چند برابر حقوق یک کارگر است؟

جلوی تخلفات و قانون‌گریزی‌ها خواهم ایستاد

سرپرست اداره صمت کازرون نیز که در جمع اعضای هسته مطالبه گری بسیج دانشجویی حضور داشت، پیرامون شیوه و نحوه انتخابات اتحادیه‌های صنفی گفت: انتخابات اتحادیه های صنفی در سلامت کامل و طبق سیر قانونی انجام خواهد شد و نمی گذاریم خدشه ای به آن وارد شود، به همین دلیل محل اخذ رای را در اداره صمت قرار داده و رای گیری به شکل کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و مسئولین واحدهای صنفی با در دست داشتن اصل یا تصویر پروانه کسب معتبر به همراه کارت شناسایی عکس دار حق رای خواهند داشت.

مهدی محمدی با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص وضعیت اتحادیه ها و اتاق اصناف، اظهار داشت: اکثر مطالبی که شما مطرح کردید، مطالبه ما نیز هست و باید گفتمان و مطالبه بازاریان شود، پس برای رفع این مشکلات فقط بازاریان می توانند موثر باشند و آن نیز با شرکت افراد صالح در انتخابات محقق می‌شود.

سرپرست اداره صمت کازرون همچنین افزود: وظیفه ما برگزاری انتخابات در سلامت کامل و سیر مراحل قانونی است اما تحول، زمانی اتفاق می افتد که اعضای اتحادیه های صنوف مختلف به میدان بیایند و با آرای خود تحول را در اتاق اصناف و اتحادیه ها ایجاد کنند.

محمدی افزود: بنده شخصی نیستم که دنیا و آخرتم را به دنیای فرد یا افرادی بفروشم و قانون را فصل الخطاب خودم می دانم و دنبال باند بازی و زد و بند نیستم و دلبستگی به این مسئولیت ندارم، به همین دلیل جلوی تخلفات و قانون گریزی ها خواهم ایستاد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول