اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه معارضان عربستان و دعوت به سرنگونی حکومت آل‌سعود

معارضان سعودی در خارج، نظام این کشور را غیرقابل اصلاح خواندند و با صدور بیانیه‌ای خواستار ساقط کردن آن شدند.

بیانیه معارضان عربستان و دعوت به سرنگونی حکومت آل‌سعود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فعالان معارض سعودی در خارج با انتشار بیانیه‌ای، نظام سعودی را نظامی غیرقابل اصلاح یا تجدید خواندند و خواستار سرنگونی آن شدند.

بر اساس گزارش «عربی 21»، در این بیانیه آمده، تمام مشکلات کنونی عربستان سعودی در نتیجه سیاست‌های نظام کنونی است، این نظام  اقدام به «قتل وحشیانه» در تمام مناطق کشور کرده، در گسترش روحیه نژادپرستی میان اهالی مناطق مختلف سهیم بوده و از تفاوت‌های فرقه‌ای و مذهبی در کشور به فجیع‌ترین شکل ممکن سوءاستفاده کرده است.

معارضان سعودی افزودند، نظام سعودی از زمان تأسیس عمدا سیاست به انزوا راندن منطقه‌ای را دنبال کرده و این نظام در دوره «سلمان بن عبدالعزیز» شاه کنونی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد منحرف‌‎تر و بدتر شده است، کسانی که کشور را در سخت‌ترین آزمایش‌ها و پیچیده‌ترین مشکلات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داده‌اند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده، سیاست بن‌سلمان و پدرش ادامه سیاست حاکمان آل سعود است و هرگونه دعوتی برای چینش جدید نظام سعودی از طریق تبرئه «محمد بن نایف» یا تبلیغ «احمد بن عبدالعزیز»، پاسخی به تمایلات سرویس‌های اطلاعاتی خارجی است.

معارضان سعودی تأکید کردند، باید از نظام سعودی به صورت کامل خلاص شد و امیدی به این نظام که مشروعیت خود را از دست داده نیست.

آنها افزودند، ملت خود یک نظام سیاسی آزاد بهتر از نظام آل‌سعود بنا خواهند نهاد تا از طرف خارج بویژه رژیم صهیونیستی حمایت نشود.

 بیانیه مذکور را بیست و دو معارض و شخصیت حقوق و دانشگاهی امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول