اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح 75 هکتار از اراضی شهرستان مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد از پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح 75 هکتار زمین در این شهرستان خبر داد.

پایان برداشت سیب‌زمینی از سطح 75 هکتار از اراضی شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، محمود عبدالهی اظهار کرد: مشهد با دارا بودن شرایط مساعد آب و خاک و اراضی حاصلخیز از لحاظ کشاورزی و تنوع محصولات زراعی و باغی دارای جایگاه خوب و مناسبی است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه کشاورزی شهرستان مشهد نیازمند سرمایه‌‌گذاری بیشتر در این حوزه است، گفت: مشهد در گذشته یکی از مناطق تولید سیب‌زمینی خراسان رضوی محسوب می‌شده که یکی از مهم‌ترین علل کاهش سطح زیرکشت سیب‌زمینی در این شهرستان افزایش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت خرید این محصول در فصل برداشت است.

وی بیان کرد: با هدف کاهش مصرف آب و هزینه کارگر، افزایش عملکرد، کاهش تراکم علف‌های هرز و صرفه‌جویی در هزینه سمپاشی و کود پاشی، کشت این محصول صددرصد از کشتزارهای این محصول به روش آبیاری تیپ انجام می‌گیرد. 

عبدالهی افزود: کشت سیب‌زمینی در این منطقه علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان منطقه، منبع خوبی برای درآمد کارگران است به طوری که کار برداشت در هر هکتار سیب‌زمینی 15 کارگر در روز نیاز دارد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد عنوان کرد: مزیت تولید سیب‌زمینی در این شهرستان علاوه بر شرایط مساعد کشاورزی ناشی از به‌کارگیری توصیه‌های فنی مراکز تحقیقاتی، کارشناسان مجرب و کشاورزان پیشرو در استفاده از شیوه‌های مناسب و صحیح بهره‌مند است.

وی یادآور شد: میانگین برداشت سیب‌زمینی در مشهد 35 تن در هر هکتار بوده و از انواع بذرهای اصلاح شده‌ای هم‌چون آگریا، فونتانا و مارفانا در مزارع استفاده می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: هر ساله مقدار زیادی از سیب‌زمینی بذری مرغوب مشهد  به شهرستان‌هایی همجوار و بخشی از آن به کارخانه چیپس فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول