اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل نبود انسولین در همدان همچنان پابرجاست

رئیس انجمن دیابت استان همدان، با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی همدان عضو انجمن شوند، گفت: مشکل نبود انسولین همچنان وجود دارد و بیماران رنج می‌برند.

مشکل نبود انسولین در همدان همچنان پابرجاست

ناهید کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به هفته ملی دیابت، از مشکلات بیماران مبتلا به دیابت در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه داروی انسولین برای بیماران ما پیدا نمی‌شود.

وی افزود: هرچند مشکل کشوری است و داروی ایرانی هم وجود دارد اما بیماران ما به نوع قلمی عادت کرده‌اند و نبود این دارو آنها را به سالها پیش برمی‌گرداند که با مشکلاتی نوع ایرانی مصرف کنند.

رئیس انجمن دیابت استان همدان اضافه کرد: بیماران مبتلا به دیابت در معرض خطر کرونا هستند که ما به آنها توصیه می‌کنیم از منزل خارج نشوند و به تمام توصیه‌ها توجه کنند در صورتی که مجبورند برای یافتن انسولین تمام داروخانه‌های شهر را بگردند.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران ما به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی وضعیت وخیم داشتند اظهار کرد: البته این بیماران به لطف خدا بهبود یافتند، هرچند متاسفانه یک خانم ۳۸ ساله‌ای فوت کرد.

کوثری با اشاره به اینکه این بیمار بعد از بهبودی به منزل آمد و در اثر عفونت جان خود را از دست داد عنوان کرد: ما تاجایی که در توان داریم آموزش‌ها را به بیماران می‌دهیم و اپلیکیشنی در اختیارشان قرار دادیم تا انسولین‌های موجود در داروخانه‌های شهر را از این طریق پیدا کنند و کمتر در معرض فضاهای شلوغ قرار گیرند.

وی از عضویت ۲ هزار نفر در انجمن دیابت استان خبر داد و گفت: از آن جا که آمار دقیقی از بیماران مبتلا به دیابت نداریم، افراد مبتلا با مراجعه به کلینیک امام(ره) و انجمن و یا از طریق کانال‌های تلگرامی ثبت‌نام را انجام دهند و کارت عضویت دریافت کنند.

رئیس انجمن دیابت استان همدان با اشاره به اینکه هفته دیابت بسته‌های آموزشی از طریق فضای مجازی در اختیار بیماران عضو انجمن قرار گرفت خاطرنشان کرد: همواره سعی کرده‌ایم از این بیماران به نوعی حمایت کنیم به ویژه در ایام کرونا اقلام بهداشتی و مواد غذایی بین آنها توزیع شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول