اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت

راه‌اندازی تور مجازی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم‌وصنعت ایران گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه اقدامات اجرایی یک تور مجازی را انجام داده تا دانشجویان بتوانند به صورت مجازی با واحدهای مختلف دانشگاه آشنا شوند.

راه‌اندازی تور مجازی برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری فارس ـ منیژه ترک: جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، گفت: ثبت‌نام دانشجویان نو ورود در دو هفته گذشته انجام شد و دانشجویان در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی به صورت مجازی از طریق ال‌ام‌اس دانشگاه به صورت مجازی در حال آموزش هستند. 

وی افزود: اگر کرونا اجازه بدهد و وضعیت بهتر شود برای روزهای پایانی ترم، برنامه‌‌ای داریم تا دانشجویان بتوانند حدود دو هفته به صورت حضوری در دانشگاه حضور داشته باشند؛ البته متذکر می‌شوم که برای اجرایی شدن چنین برنامه‌ای تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. 

رئیس دانشگاه علم‌وصنعت‌ ایران در ادامه افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه اقدامات اجرایی یک تور مجازی را انجام داده تا دانشجویان بتوانند به صورت مجازی با واحدهای مختلف دانشگاه آشنا شوند؛ همچنین به نوعی می‌توان گفت که دانشجویان از طریق چنین سایتی می‌توانند به صورت مجازی حضور در دانشگاه را تجربه کنند. 

ذاکری به ظرفیت پذیرش دانشگاه اشاره کرد و گفت: در بحث کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور حدود ۷ هزار و ۸۱۲ نفر اعلام ظرفیت کرده بود که از این تعداد ۳ هزار و ۱۹۶ نفر به دانشگاه معرفی شدند که از بین این تعداد با توجه به اینکه تعدادی در پردیس و مجازی حضور نمی‌یابند می‌توان گفت نزدیک به ۲۴۰۰ نفر ثبت‌نامی در این دوره داشته‌ایم. 

وی افزود: در مقطع دکتری نیز حدود ۳۴۴ نفر ظرفیت اعلامی به سازمان سنجش داشتیم که ۳۰۲ نفر به دانشگاه معرفی شده بودند و با احتساب استعدادهای درخشان نزدیک به ۳۱۹ نفر ثبت‌نامی داشتیم؛ البته در مقطع کارشناسی نیز حدود ۹۲۳ نفر معرفی شده‌ به دانشگاه داشتیم که ۸۹۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علم‌وصنعت ایران در پایان گفت: می‌توان گفت تفاوتی در ظرفیت پذیرش و معرفی به دانشگاه وجود دارد؛ برخی به دلیل عدم ارسال مدارک معتبر یا مدارک قبلی در حال حاضر ثبت‌نام قطعی انجام نداده‌اند؛ به طور کلی می‌توان گفت در مقطع کارشناسی بالای ۹۰ درصد و در مقطع دکتری تمام معرفی‌شدگان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول