اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس خواستار رفع ظلم از ملت فلسطین شد

وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود برای رفع ظلم از ملت فلسطین عمل کرده و با طرح‌های صهیونیست‌ها برای توسعه شهرک‌سازی از اراضی اشغالی فلسطین مقابله کند.

تونس خواستار رفع ظلم از ملت فلسطین شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای به مناسبت سی‌ودومین سالروز صدور بیانیه استقلال فلسطین توسط «یاسر عرفات» رئیس فقید سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) خواستار مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها شد.

در این بیانیه آمده است که تونس بار دیگر از شورای امنیت و جامعه جهانی می‌خواهد که به مسئولیت خود برای رفع ظلم از ملت بی‌دفاع فلسطین و حمایت از حقوق مشروع آن عمل کرده و با قاطعیت با تمامی طرح‌های توسعه‌طلبانه شهرک‌سازی اسرائیل مقابله کند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است که هدف از این طرح‌ها تحمیل واقعیت‌ها و به چالش کشاندن معاهدات، قوانین و عرف بین‌الملل است.

وزارت خارجه تونس همچنین بر حمایت کشورش از حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید کرد و درباره استمرار تجاوزات رژیم اشغالگر، افزایش تنش و احساس ناامیدی و سرخوردگی ناشی از این تجاوزات هشدار داد.

در این بیانیه همچنین بر حمایت از آغاز روند حقیقی صلح با مشارکت گسترده بر اساس قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید کرد.

۱۵ نوامبر ۱۹۸۸ یاسر عرفات رئیس فقید سازمان آزادی‌بخش فلسطین در پایتخت الجزائر با صدور بیانیه‌ استقلال فلسطین، تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را اعلام کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول