اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزارت خارجه سودان: اطلاعی از سفر هیأت اسرائیلی به سودان نداریم

با وجود آنکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر هیأت این رژیم به خارطوم خبر داده‌اند اما سرپرست وزارت خارجه سودان از این سفر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وزارت خارجه سودان: اطلاعی از سفر هیأت اسرائیلی به سودان نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر قمرالدین» وزیر خارجه سودان امروز یکشنبه گفت که اطلاعی از سفر هیأت صهیونیستی به کشورش ندارد.

قمرالدین در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» گفت که وزارت خارجه سودان و هیات وزیران آن اطلاعی از سفر هیأت صهیونیستی به خارطوم و جزئیات این سفر ندارد و هیچ کس به آن‌ها درباره برنامه‌های سفر هیأت مذکور اطلاعی نداده است.

وی افزود: «من سرپرست وزارت خارجه هستم اما در مورد مسائل مربوط به روابط با اسرائیل مطلقا با من یا وزارت خارجه تماسی گرفته نمی‌شود».

قمرالدین تصریح کرد: «وزارت خارجه سودان هیچ اطلاعی از سفر هیأت اسرائیلی به خارطوم ندارد و ما نیز مانند شما و دیگران از طریق رسانه‌های خبری از این موضوع مطلع شدیم».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه گذشته گزارش کردند که یک هیأت صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) به خارطوم سفر می‌کند و قرار است در دیدار با مقامات سودانی درباره روند عادی‌سازی روابط دو طرف گفت‌وگو کند.

بنابر این گزارش، هیأت صهیونیستی یک هیأت فنی غیررسمی است و یک هیأت سیاسی نیست و تعداد اعضای این هیأت نیز کمتر از کسانی است که سپتامبر گذشته به امارات سفر کردند.

این نخستین سفر هیأت صهیونیستی به سودان پس از موافقت خارطوم با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است.

دولت سودان ۲۳ اکتبر گذشته موافقت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در این باره گفت که پرونده عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مرتبط با حذف نام سودان از فهرست آمریکایی کشورهای حامی تروریسم است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول