اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

محرومیت‌زدایی از ۱۰ هزار روستا/ چراغ عمران با دستان بسیجیان روشن می‌شود

محرومیت‌زدایی مهم‌ترین رسالت بسیج سازندگی در عرصه خدمت است و با اجرای طرح‌های متعددی در این بخش در ۱۰ هزار روستای کشور، چراغ عمران با دستان بسیجیان روشن می‌شود.

محرومیت‌زدایی از ۱۰ هزار روستا/ چراغ عمران با دستان بسیجیان روشن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، خدمات‌رسانی به محرومان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این دستاورد مهم از همان آغازین روزهای تأسیس نهاد انقلابی و مکتبی سپاه و بسیج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها قرار داشته و این حرکت انقلابی و جهادی همچنان ادامه دارد.

کمک به محرومان جامعه و زدودن چهره فقر و محرومیت از چهره شهرها و روستاهای محروم کشور بر خواسته از تفکر انقلاب اسلامی ایران است و این تفکر به‌عنوان یک اصل مهم و لازم‌الاجرا در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

جهاد سازندگی؛ نماد تفکر انقلابی

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در سفر به سمنان به فارس گفت: بسیج تنظیم‌کننده رابطه بین امت و امام است و آتش به اختیاری در آن به‌روشنی دیده می‌شود.

وی افزود: تفکر انقلابی سازنده تشکل انقلابی بوده و جهاد سازندگی نماد تفکر انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: امروز خدمت‌رسانی به محرومان یک تکلیف است و در سازمان بسیج مأموریت‌هایی از قبیل کمک مؤمنانه و جهش تولید و مقابله با کرونا در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است.

زهرایی با بیان اینکه خدمت‌رسانی وظیفه و اولویت کار نیروهای جهادی است، گفت: گروه‌های جهادی با خدمت‌رسانی در دوران کرونا به خط‌شکن‌های جنگ با بیماری کرونا تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گروه‌های جهادی دستاورد مهم انقلاب هستند، افزود: مسؤولیت‌پذیری و مطالبه‌گری دو رکن اساسی در گروه‌های جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: طرح محرومیت‌زدایی با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در ۱۰ هزار روستا و حاشیه شهرها فعالیت می‌کند و ۵۰ درصد طرح‌ها معطوف به موضوع آب است.

کمک مؤمنانه؛ یک جریان اصیل

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش مواسات بین محرومان توزیع شد و در مرحله دوم در حوزه سبدهای حمایتی کار بی‌نظیری صورت گرفت.

زهرایی با اشاره به آغاز مرحله سوم مواسات در کشور گفت: در مرحله سوم، اهدافی نظیر اشتغال و درمان و آزادسازی زندانیان غیرعمد و.. دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز کمک مؤمنانه باید تبدیل به یک جریان شود که در این راستا دبیرخانه دائمی کمک مؤمنانه تشکیل شده است.

رفع محرومیت؛ از اولویت‌های مهم سپاه و بسیج

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم با اشاره به اهداف بسیج و سپاه گفت: یکی از اولویت‌های سپاه و بسیج، رفع محرومیت در روستاها و نقاط خاص شهری است که این هدف با تمام توان در سپاه و بسیج دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها در جهت رفع محرومیت از روستاها توسط سپاه و بسیج گفت: کار جهادی و رفع محرومیت از روستاها اجری مضاعف در پیشگاه خداوند دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: در قرارگاه محرومیت‌زدایی، فعالیت‌ها معطوف به رفع محرومیت از نواحی روستایی و نقاط خاص شهری در استان است.

دامغانی با اشاره به آغاز مرحله سوم رزمایش و کمک مؤمنانه گفت: در مرحله سوم، امیدواریم تلاش‌ها در جهت ایجاد قرارگاه‌های محله‌ای انجام شود تا خدمات به‌صورت محله‌ای و به نحو احسن توزیع شود.

اجرای ۱۷ پروژه محرومیت‌زدایی در استان سمنان

مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم گفت: تاکنون با ۱۴ اداره کل و سازمان تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص محرومیت‌زدایی منعقد شده و ۱۷ پروژه نیز در هفته بسیج در استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۷۳ پروژه در قرارگاه محرومیت‌زدایی مصوب شده که ۱۷ پروژه در حال اجراست و امیدواریم با ابلاغ اعتبارات بقیه پروژه‌ها نیز انجام شود.

کاشفی تصریح کرد: ۴۲۸ صندوق در سطح استان تاکنون تشکیل شده که از این حیث در سطح کشور رتبه بسیار مناسبی را داریم.

او ادامه داد: در کمک مؤمنانه تاکنون حدود ۲۱۱ میلیارد تومان در ۱۷ حوزه مختلف هزینه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه با همه توان آماده کمک به گروه‌های جهادی در استان هستیم گفت: ساماندهی و متمرکز شدن خدمات گروه‌های جهادی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست. آنچه به این امور ارزش و اهمیت می‌بخشد، استفاده بهتر از آن‌ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است. 

امام امت (ره) با اشاره به این حقیقت می‌گویند: «باید افراد متوجه این معنا باشند؛ پست میزان نیست؛ من امیدوارم همه سالم و خدمتگزار و متعهد باشید».

انتهای پیام/ 74007/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول