اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تاکید بر صیانت از بیت‌المال و پیشگیری از زمین خواری

معاون دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از زمین‌خواری، صیانت از بیت‌المال، مبارزه با مصادیق جعل اسناد رسمی و کاهش منازعات حول محور مالکیت اراضی تنها بخشی از دستاوردهای قانون کاداستر است.

تاکید بر  صیانت از بیت‌المال و پیشگیری از زمین خواری

به گزارش  خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدعلی حمیدیان در نشست پیگیری موانع عدم تحقق مطلوب ماده۹ قانون کاداستر با تشریح کارکردهای کمی و کیفی اجرای قانون حد نگار گفت: پیشگیری از زمین‌خواری، صیانت از بیت‌المال، مبارزه با مصادیق جعل اسناد رسمی و کاهش منازعات حول محور مالکیت اراضی تنها بخشی از دستاوردهای این قانون است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در ادامه با انتقاد از دستگاه‌های حاکمیتی متولی تحقق اجرای کاداستر اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم این‌که بیش از سه سال ظرف زمانی قانون‌گذار درخصوص تهیه ی مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره‌برداران و نقشه‌های مختصات جغرافیایی اراضی می‌گذرد، کماکان با وضعیت مطلوب در این راستا فاصله فراوانی داریم و کثرت پرونده‌های واصله به محاکم قضایی ذیل عنوان مجرمانه تصرف عدوانی و زمین‌خواری نیز ناشی از این اهمال است.

حمیدیان با اشاره به ظرفیت منحصربه‌فرد بخشنامه ریاست معزز قوه قضاییه در خصوص نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران، کارمندان و پیشگیری از آن افزود: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری در اجرای بندهای دوم و سوم اصل۱۵۶ قانون اساسی و به منظور حفظ حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، دستگاه قضایی بدون مسامحه باهرگونه ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری در اجرای قوانین برخورد می کند و در صورت عدم اقدام به موقع جهت اقامه دعوی در مراجع قضایی به منظور پیشگیری از تضییع بیت المال اقدام لازم را به عمل می آورد.

معاون رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان بااشاره به ظرفیت تامین اعتبارات مرتبط با تهیه فایل‌های رقومی و صدور اسناد تک برگی گفت: در فصل چهارم قانون حدنگار، قانون‌گذار اخذ هزینه‌های مرتبط با تهیه نقشه‌های حد نگار، اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی به منظور رفع معضلات فعلی ورود یافته و ضرورت جذب تامین و تخصیص اعتبارات مرتبط با تحقق صدور اسناد مالکیت را یادآور می گردد، فرایندی که منوط به پیگیری دستگاه‌های متولی و حاکمیتی متولی زمین از ستاد می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع تصرف از اراضی حاکمیتی گفت: اتخاذ تمهیدات مؤثر همچون ممنوعیت ارائه خدمات زیربنایی بدون ارائه اسناد مالکیت از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، عملیاتی نمودن ساختار بانک زمین، اخذ گزارشات مردمی و فعال کردن یگان حفاظت از اراضی در عرصه‌های در معرض تصرف، بخشی از سرفصل‌های مدنظر مبارزه با زمین‌خواری قلمداد می شود.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول