اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابطال پروانه راهنمایان متخلف تورهای گردشگری در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در صورت مشاهده تخلف از سوی تورهای گردشگری علاوه بر ابطال کارت راهنمای گردشگران تورهای گردشگری فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

ابطال پروانه راهنمایان متخلف تورهای گردشگری در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که با شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود، برخورد با تورهای متخلف است.

وی افزود: با توجه به شیب صعودی بیماری کرونا در کشور و افزایش بیماران در استان، از صدور هرگونه مجوز تورهای گردشگری، طبیعت‌گردی و ایرانگردی خودداری و با افراد و گروه‌هایی که بدون توجه به تذکرات ستاد مبارزه با کرونا اقدام به تورگردانی می‌کنند، برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های مختلف درباره عدم استفاده از تورهای غیرمجاز افزود: با توجه به اینکه فعالیت تورهای غیرمجاز در روند فعالیت تورهای قانونی که تحت نظارت آژانس‌های مسافرتی هستند نیز تأثیر منفی گذاشته است، از همین رو براساس تصمیمات اتخاذ شده، با هماهنگی پلیس امنیت عمومی استان برخورد با تورهای خاطی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به تذکرات مکرر به تورهای گردشگری در زمینه رعایت موارد تذکر داده شده گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری نظارت گشت‌های تلفیقی بر فعالیت گروه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و پذیرایی به صورت مستمر در حال اجرا است.

ارجمند تصریح کرد: در همین راستا در صورت مشاهده تخلف از سوی تورهای گردشگری علاوه بر ابطال کارت راهنمای گردشگران تورهای گردشگری فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین از متولیان سایر دستگاه‌ها خواست از صدور هرگونه مجوز در این راستا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی راهنمای مجاز کارت‌دار امکان پذیر است، گفت: چنانچه اگر افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری کنند، طبق بند 7 قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول