اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتقاد نماینده مجلس به وضعیت توزیع آرد / لزوم برخورد با فروش‌های غیرقانونی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با انتقاد نسبت به وضعیت توزیع آرد در استان گفت: فروش‌های غیرقانونی و خارج از شبکه پخت‌وپز نان باید مورد شناسایی و برخورد قرار گیرد.

انتقاد نماینده مجلس به وضعیت توزیع آرد / لزوم برخورد با فروش‌های غیرقانونی

سید محمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت توزیع آرد در سطح نانوایی‌های استان اظهار کرد: نان به عنوان قوت غالب مردم استان همواره موردتوجه برنامه ریزان و تصمیم گیران سیاسی و اقتصادی بوده و باید به گلایه‌های مردمی در راستای ساماندهی مناسب این موضوع هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

وی به دریافت و مشاهده گلایه‌ها و شکایات فراوان نسبت به تشکیل صفوف خرید نان در خبازی های استان اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود شیوع قرمز کرونا تشکیل هرگونه تجمعی عاملی در راستای بدتر شدن شرایط کرونایی کشور می‌شود که مسئولان باید در این حوزه دقت عمل به خرج دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با تأکید بر نظارت به نانوایی‌ها تصریح کرد: بنابر بررسی‌های انجام‌شده وجود خروجی‌های آرد از سیستم توزیع به شکل غیر از نان در بخش‌های مختلف و تعطیلی‌های خودسرانه خبازی ها باعث شده تا مردم برای کسب قوت غالب خود در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

وی با انتقاد از وضعیت نظارت کارگروه‌های آرد و نان بر شرایط ایجادشده، تصریح کرد: مسوولان صمت و اتحادیه‌های مربوطه با همکاری فرمانداری‌ها باید در راستای نظارت و بازرسی از نانوایی، تلاش خود در راستای کاهش خروجی آرد از نانوایی‌ها را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم همچنین با اشاره به نقص در نحوه جریمه نانوایی‌ها گفت: کاستن از سهمیه آرد نانوایی متخلف درواقع جریمه مردم است، حال‌آنکه تعزیرات حکومتی با وضع مجازات‌هایی نسبت به خود نانوایان باید این افراد را جریمه کند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: فرمانداران به‌عنوان مسئولان کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها باید نسبت به اصلاح سهمیه آرد نانوایی‌ها به‌ویژه در روستاها اقدام کند.

پاکمهر تأمین نیاز مردم به نان را ازجمله اولویت‌های بدیهی مسئولان دانست و افزود: بازرسی نسبت به عملکرد کارخانه‌های آرد، تعیین وضعیت مصرف نان در استان، ایجاد عدالت در توزیع آرد و حل‌وفصل مشکل توزیع و حمل‌ونقل آرد از سوی مسئولان استانی باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در انتها خواستار ورود قاطع و مقابله با دلالان حوزه خریدوفروش آرد نیز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول