اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تجهیزات ۶ تخت ویژه ICU بیمارستان فرهنگ خسروانی تأمین می‌شود

نماینده معین تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: دستور تأمین مجموعه تجهیزات ۶ تخت ویژه ICU بیمارستان فرهنگ خسروانی شهر فرمهین صادر شد.

تجهیزات ۶ تخت ویژه ICU بیمارستان فرهنگ خسروانی تأمین می‌شود

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اینکه به منظور پیگیری و بررسی مشکلات حوزه بهداشت استان مرکزی جلسه‌ای با معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه راجع به مسائل کلی و مشکلات حوزه درمان به ویژه شرایط خاص کرونا با مسئولان وزارت بهداشت تبادل نظر صورت گرفت.

وی بیان کرد: تأمین تجهیزات، امکانات موردنیاز برای کادر درمان، بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس نیازسنجی انجام شده، دستور تأمین دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان امیرکبیر صادر شد که به فوریت تأمین شود.

کریمی ادامه داد: تحویل دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان مهر خنداب، بیمارستان کمیجان مطرح و در حال پیگیری بوده در حالی که با تهیه سی‌تی‌اسکن بیمارستان آشتیان نیز موافقت شد.

وی عنوان کرد: در بحث تأمین اکسیژن در بیمارستان‌ها مشکلات جدی داریم که دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با کسری و یا برخی بیمارستان‌ها فاقد این دستگاه هستند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۶ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری ویژه بیمارستان‌های استان مرکزی تأمین می‌شود در حالی که در مورد تخت‌های ICU نیز درخواست‌هایی مطرح شد.

کریمی گفت: مقرر شد ۱۰ تخت ICU و ۱۰ تخت Vipap برای بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)، ۱۵ تخت NICU برای بیمارستان طالقانی و ۶ تخت ویژه بیمارستان فرمهین تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات شهرستان تفرش و کمبود پزشک در حوزه جراحی، بیهوشی و روان‌پزشکی مقرر شد تخصص‌های موردنیاز در شهرستان مستقر و اقدامی در جهت بهبود وضعیت حوزه درمان این شهرها صورت گیرد.

نماینده معین مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان فرهنگ خسروانی شهر فرمهین به تخت‌های ICU، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خوشبختانه دستور تأمین مجموعه تجهیزات ۶ تخت ویژه ICU صادر شد که دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باید این موضوع را به جد دنبال کرده تا بیمارستان از امکانات تخت ICU برخوردار شود.

وی افزود: همچنین با توجه به پذیرش بیماران کرونایی که بعضاً به اکسیژن نیاز دارند و سایر بیمارانی که بستری می‌شوند، دستوری برای تأمین تعدادی از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای دانشگاه علوم پزشکی استان از وزارت بهداشت اخذ شده که ان‌شاءالله بتوان یک دستگاه به این بیمارستان اختصاص پیدا کرده تا نیاز مردم شریف شهرستان برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول