اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه ۲۰ درصد مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: با توجه به اینکه کادر درمان در مبارزه چندین ماهه با این بیماری روزهای سخت و طاقت‌فرسایی را گذرانده نیاز است تا محدودیت‌هایی برای بهتر شدن شرایط اعمال کنیم.

رعایت ۸۰ درصدی  پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده ظهر امروز در هفتادمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: با شروع محدودیت‌هایی که از بیستم آبان ماه در بخش اصناف اعمال شد به‌جز گروه محدودی که همکاری لازم را نداشتند بقیه افراد این محدودیت‌ها را رعایت کردند.

وی افزود: در یک ماه گذشته هم تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ و هم تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلای به این ویروس افزایش داشت که با همکاری ارگان‌ها و اجرای مصوبات در یک هفته اخیر آمار ابتلای به کرونا تا حدودی کاهش داشته است.

استاندار استان مرکزی گفت: امیدواریم با همکاری خود مردم و اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که قطعاً در کاهش تعداد آمار مبتلایان به کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت در این برهه زمانی بتوانیم از این مسیر سخت عبور کرده و استان را از حالت قرمز و بحرانی خارج کنیم.

آقازاده با تقدیر از کادر درمان تصریح کرد: فقط ۲۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و با توجه به اینکه کادر درمان در مبارزه چندین ماهه با این بیماری روزهای سخت و طاقت‌فرسایی را گذرانده نیاز است تا محدودیت‌هایی برای بهتر شدن شرایط اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه مردم از شرایط اقتصادی خوبی بهره نمی‌برند و تعطیلی اصناف باعث فشار مضاعف به مردم می‌شود اما عده قلیلی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باعث می‌شوند تا به کسانی که به قوانین و مصوبات احترام می‌گذارند خسارت بزنند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: با تعطیلی اصناف و کسب و کارها مخالفیم اما زمانی که شیوع بیماری بیشتر می‌شود چاره‌ای به‌جز اعمال محدودیت نداریم که این می‌طلبد مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند تا مجبور به تصویب طرح‌های جدید نشویم.

آقازاده با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان دچار فرسودگی شدند اضافه کرد: متأسفانه اگر دستگاه‌های ونتیلاتور و سی‌تی‌اسکن‌ها با مشکل مواجه شوند برای تأمین قطعات آن با مشکل مواجه می‌شویم به همین منظور باید با کادر درمان و بهداشت همکاری کنیم تا جلوی افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری گرفته شود.

مشارکت ۷۰ درصد صنوف اراک در طرح تعطیلی ساعت ۱۸

فرماندار اراک نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ساعت کار اصناف تا ساعت ۱۸ گفت: ۱۰ تیم مختلف نظارت‌هایی را بر درستی اجرای این طرح که از ۲۰ آبان کلید زده شد را انجام داده‌اند.

حسین بختیاری اظهار کرد: در ساعات اولیه اجرای این طرح اصناف همکاری خوبی نکردند اما با مرور زمان وضعیت بهتر شد و در خیابان‌های اصلی ۸۰ درصد و در شهرک‌ها ۵۵ درصد از این طرح پیروی کردند و در مجموع ۷۰ درصد صنوف با همکاری خود به کمک این طرح آمدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول