اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روند نزولی حوادث رانندگی در جاده‌های برون‌شهری

رئیس پلیس‌راه استان گیلان اشاره به روند نزولی حوادث رانندگی در گیلان گفت: به‌طور میانگین در ۹ سال گذشته ۶۴۹ نفر در جاده‌های برون‌شهری جان خود را ازدست‌داده و این آمار با رعایت نکات راهنمایی رانندگی در حال کاهش است‌.

روند نزولی حوادث رانندگی در جاده‌های برون‌شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ جاور صفاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت‌های استان در حوزه جذب مسافر باید تقویت شود، اظهار کرد: در فصول مختلف سال حجم قابل توجه ای از مسافران وارد استان گیلان شده و زیرساخت‌های وجود جوابگو این حجم از مسافر نبوده و این امر مشکلاتی را در عرصه تصادفات جاده‌ای ایجاد کرده است.

وی یکی از عوامل افزایش تصادفات برون‌شهری را روستایی بودن جاده‌ها دانست و گفت: بر اساس آمار ۸۰ درصد جاده‌های استان فرعی و روستایی بوده و این ‌امر منجر به حوادث جاده‌ای می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اشاره به روند نزولی حوادث رانندگی در گیلان افزود: به‌طور میانگین در ۹ سال گذشته ۶۴۹ نفر در جاده‌های برون‌شهری جان خود را ازدست‌داده و این آمار با رعایت نکات راهنمایی رانندگی در حال کاهش است‌.

صفاری از کاهش ۱۶ درصدی کشته در جاده‌های برون‌شهری در هفت ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: از ابتدای ۹۸ تاکنون ۴۲۰ نفر در تصادفات بین جاده‌ای جان خود را ازدست‌داده که این امر نشان‌دهنده سیر نزولی در این خصوص بوده و در هفت ماه نخست سال جدید هم ۴۶ نفر جان خود را در حوادث برون‌جاده‌ای از دست دادند.

وی با اشاره به عوامل وقوع تصادفات برون‌جاده‌ای در استان گیلان گفت: ۲۶ درصد عوامل تصادفات برون‌جاده‌ای عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه ۱۹ درصد و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب مهم‌ترین علل بروز تصادفات و حوادث هستند.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اذعان به اینکه ۴۸ درصد کاربران ترافیکی در محورهای پرتصادف استان کشته می‌شوند، تصریح کرد: استان گیلان ۲۷ محور پرتصادف داشته که محور رشت تا لنگرود، تالش به آستارا، آزادراه رشت به قزوین و محور فومن به سراوان ۴ محور قرمز و پرتصادف استان گیلان بوده  و ۴۸ درصد کشته‌های تصادفات برون‌شهری و ۲۷ درصد جراحت در این محورها هستند‌.

صفاری بیشترین عامل تصادف در جاده‌های برون‌شهری را مربوط به موتورسیکلت‌ها دانست و گفت: در سال جدید ۲۴۸ نفر در محورهای برون‌شهری استان جان خود را از دست دادند که بیشترین آن مربوط به موتورسیکلت و عابران پیاده بوده است

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول