اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زندانیان در کنار کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا/ تولید ماسک و لباس «گان » توسط زندانیان تبریز

مدیرکل زندان‌هاو اقدامات تامینی آذربایجان‌شرقی از تولید ماسک و لباس «گان» برای کادر پزشکی در زندان تبریز خبر داد.

زندانیان در کنار کادر پزشکی  برای مبارزه با کرونا/ تولید ماسک و لباس «گان » توسط زندانیان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از ۹ ماه پیش کل دنیا با یک ویروس میکروسکوپی درگیر شده  و این ویروس، روزهای تلخی را بر همگان پدید آورده است. اما دیدن و شنیدن همدلی مردم و اخبار خوب مواسات در این روزهای تلخ کرونایی باعث می‌شود تا به جنبه‌های مثبت کرونا هم نگاهی کرد. 

زندان تبریز، یکی از این مجموعه‌هاست که از دوم اسفند سال ۹۸ پای کار آمده  و به عبارتی در اولین روزهای سخت شیوع کرونا، دست به تولید و توزیع لباس مخصوص کرونا و ماسک کرده است. 

حسن محمدیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت کرونا در زندان‌های آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: الحمدالله تا به امروز هیچ‌گونه بستری و فوتی بر اثر کرونا در بین زندانیان وجود ندارد و اگر فردی مشکوک به کرونا باشد در بخش‌های قرنطینه به مدت ۱۴ روز تحت درمان قرار می‌گیرد، چراکه تفکر نظام جمهوری اسلامی ایران یک نگاه انسانی به همه زندانیان است.

وی افزود: در این راستا با ضدعفونی روزانه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تامین تجهیزات بهداشتی کرونا را از زندان دور کرده‌ایم. 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز هماهنگی و همکاری بسیار خوبی با ما دارد و هر زمان که لازم شده است در سریع‌ترین زمان، آزمایش ‌PCR را در زندان انجام داده و در سریع‌ترین زمان، جواب را به ما اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: همچنین یکی از باشگاه‌های ورزشی با هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی و از طریق لشکر ۲۱ حمزه تبریز مجهز به تخت شده است تا در صورت نیاز و برای نگهداری از مبتلایان به کرونا از این محل استفاده کنیم که تا به امروز نیاز نبوده است.

محمدیاری با بیان اینکه  بخش‌های مختلف مهارتی در زندان وجود دارد و زندانیان از این طریق مهارت‌آموزی می‌کنند، توضیح داد: به همین خاطر بخش خیاط‌خانه زندان تبریز از روزهای نخست شیوع کرونا و قبل از هر مجموعه دیگری اقدام به تهیه و تولید ماسک و گان‌های پزشکی کرد به‌طوریکه ۸ هزار و ۲۰۰ لباس مخصوص کرونا و ۵۳ هزار ماسک در زندان تبریز تولید شده است. 

دادرسی مجازی

وی یادآور شد: در این دوران کرونایی از طریق دادرسی مجازی، روزانه ۵۰ تا ۶۰ پرونده دادرسی می‌شود و دیگر نیازی نیست تا یک زندانی به دادگاه برود بلکه با مجهز ساختن ۱۰ اتاق به اینترنت و سیستم دادرسی مجازی می‌شوند و این روش در کاهش هزینه و زمان، حفظ شأن زندانی و شهر، افزایش امنیت بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول