اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اعلام آمادگی 23 جهادگر روحانی برای غسل جانباختگان کرونا در استان مرکزی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی گفت: در برخی شهرستان‌های استان غسال نداریم و تاکنون ۱۰ خواهر و ۱۳ برادر جهادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت لزوم به مناطق مورد نیاز اعزام می شوند.

اعلام آمادگی 23 جهادگر روحانی برای غسل جانباختگان کرونا در استان مرکزی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اقدامات ضدکرونایی بسیج طلاب استان مرکزی اظهار کرد: با آغاز موج سوم کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به نیروی انسانی، با هماهنگی ستاد بحران نهادهای حوزوی فراخوانی برای جذب طلبه‌های جهادی صادر شد که تاکنون ۱۲۷ نفر از طلاب اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: از طلاب آماده به خدمات جهادی ۱۵ نفر از شهرستان ساوه هستند که آموزش‌های لازم را فراگرفته و در بیمارستان مشغول شدند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی تصریح کرد: جهادگران در حال آموزش بوده و به صورت شیفتی در بیمارستان‌ امیرالمومنین(ع)، کارهای خدماتی، فرهنگی، به عنوان همراه بیمار و همچنین فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهند.

رجبی با اشاره به اینکه کلاس‌های تغسیل و تکفین برگزار می‌شود، گفت: در برخی شهرستان‌های استان غسال نداریم و تاکنون ۱۰ خواهر و ۱۳ برادر جهادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت لزوم به مناطق موردنیاز اعزام شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب، هلال احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تشکیل شده و در چند محور ضدعفونی معابر، تولید ماسک فعالیت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی بیان کرد: روزانه ۱۰۰۰ ماسک در کارگاه تولیدی خواهران بسیج طلاب دوخته شده و با کمک خیرین به صورت رایگان در مناطق حاشیه شهر توزیع می‌‌شود.

رجبی خاطرنشان کرد: واحد امداد و سلامت به همت بسیج طلاب شامل چند کارگروه تخصصی ایجاد شده و فعالیت خود را در شهرستان‌ها انجام خواهد داد.

وی افزود: کارگروه احکام، ارتباط با کودک و نوجوان، کارگروه عملیات روانی، امداد و کارگروه معیشت در واحد امداد و سلامت بسیج طلاب فعال می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی از انجام پیگیری‌های لازم برای تشکیل کانون هنرمندان بسیج طلاب خبر داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول