اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احیای 6 کارخانه راکد توسط 4 کارآفرین گلستانی/ کارخانه‌ای که ضایعات ندارد/ سوژه‌های خاص «جهش تولید» زیر ذره‌بین خبرگزاری فارس

این بار سوژه‌های خاص «جهش تولید» زیر ذره‌بین خبرگزاری فارس گلستان قرار گرفت، چهار کارآفرینی که در قالب یک تیم متخصص و در جهت تحقق شعار سال حتی گوی سبقت را از مسوولان ربودند و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در احیای ۶ کارخانه راکد خوش درخشیدند و ایجاد ۱۰۸ شغل مستقیم را در کارنامه کاری خود خلق کردند.

احیای 6 کارخانه راکد توسط 4 کارآفرین گلستانی/ کارخانه‌ای که ضایعات ندارد/ سوژه‌های خاص «جهش تولید» زیر ذره‌بین خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استفاده از نیروی جوانی، همدلی در انجام کار تیمی، ریسک‌پذیری، فعالیت شبانه‌روزی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، بکار گرفتن توان فردی و تخصصی، کاهش خروج ارز، تقویت صادرات غیرنفتی؛ وقتی نقطه هدف چهار کارآفرین موفق گلستانی قرار گرفت؛ سبب شد تا کارهای بزرگ شدنی شود، تحقق کلیدواژه ما می‌توانیم رنگ حقیقت به خود بگیرد و احیای ۶ کارخانه راکد استان گلستان به سوژه‌ای خاص تبدیل شود تا امروز راز موفقیت یک تیم جوان موفق را برای مخاطبان خبرگزاری فارس تحریر کنیم.
شاید بد نباشد در همان ابتدا به معرفی چهار کارآفرین موفق استان در عرصه تولید بپردازیم کسانی که با داشتن بهترین مدارک دانشگاهی، دور مسیر کارمندی را خط کشیدند و به نوعی آقای بازار و ایجاد اشتغال شدند تا هم دستان کارجویان جامعه را بگیرند و هم آنکه به فرمان رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال لبیک بگویند.
«عبدالحمید پور» که مدرک دامپزشکی دارد و سه سال سابقه کارمند پیمانی در اداره دامپزشکی داشته است و اکنون یک کارآفرین موفق است، «شاهین صادق‌زاده» دارای مدرک مهندسی مکانیک که لذت اشتغال را در کارآفرینی و خلق ایده به پدیده می‌داند، «اسماعیل کریمی» دیگر کارآفرین موفق که دارای مدرک مهندسی برق است و با کوله‌باری از تجربه تخصصی وارد یک کار گروهی در عرصه تولید شده است و «حبیب‌الله نظری» مسوول بازاریابی در فروش محصولات تولیدی است، جالب آنجاست که این تیم تخصصی ترکیبی از قومیت فارس و ترکمن است و با یکدلی و هماهنگی حدود هفت سال شریک اقتصادی هستند.

 

6  واحد تولیدی راکد در قالب سه شرکت تعاونی «سیمین درنا گلستان» در ناحیه صنعتی «بناور» (سیمین‌شهر) دارارای سه واحد تولیدی، شرکت «یکتابافت هیرکان» در شهرک صنعتی بندرترکمن (پنج پیکر) دارای یک واحد تولیدی و شرکت «دژپلاست نگین ترکمن‌صحرا» در شهرک صنعتی آق‌قلا دارای یک واحد تولیدی راه‌اندازی شد تا پنج واحد راکد به مرحله تولید برسند و یک واحد تولیدی در حال بازسازی است و روند توسعه این شرکت‌ها جزو اهداف چهار کارآفرین گلستانی است.
زمینه فعالیت این واحدهای تولیدی در تولید انواع نخ‌های پلاستیکی، کادویی، عدل‌بندی «بیلر»، تابیده و طناب صیادی، بازیافت پلاستیک، گرانول مواد، بافت گونی، دوخت، برش و چاپ کیسه است.
*تقویت تولید از ۷۰ میلیون تومان تا ۲۵ میلیارد تومان طی ۷ سال
 «عبدالحمید پور» که یکی از سهامداران و سرمایه‌گذاران این واحدهای تولیدی است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این منطقه بکر است و به دلیل اینکه در نوار مرزی فعالیت داریم، فرصت خوبی برای شناسایی بازارهای صادرات به کشورهای همسایه فراهم شده است، زمینه بازاریابی محصولات‌مان در استان، کشور و آسیای مرکزی ایجاد شده و در فروش مشکلی نداریم.
این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه ما در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۰ میلیون تومان بود، افزود: اکنون حجم سرمایه‌گذاری در این واحدهای تولیدی به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌مان را از سال ۱۳۹۲ با تاسیس شرکت «سیمین درنا گلستان» شروع کردیم، ابراز کرد: این واحد در تولید نخ‌های پلاستیکی با ظرفیت اشتغالزایی پنج نفر فعال شد که به مرور ظرفیت تولیدات آن افزایش پیدا کرد، ماشین‌آلات نوسازی شد، تنوع محصولات افزایش پیدا کرد و در حال حاضر این شرکت با اشتغال ۳۳ نفر در حال فعالیت است. لازم به ذکر از این واحد قبل از آن غیر فعال بوده است.

* با یک کار منسجم گروهی برای ۱۰۸ کارجو اشتغال ایجاد شد
   به گفته این کارآفرین گلستانی؛ شرکت یکتا بافت در سال ۱۳۹۳ ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد، این واحد ابتدا با ظرفیت اشتغال‌زایی چهار نفر فعال شد و اکنون با راه‌اندازی خط تولید جدید تعداد اشتغال این واحد به ۶۰ نفر می‌رسد.
پور بیان کرد: شرکت دژ پلاست نیز در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد، این واحد در شهرک صنعتی آق‌قلا مستقر است و در حال حاضر ۱۵ نفر اشتغالزایی دارد، در مجموع توانستیم با یک کار منسجم گروهی برای ۱۰۸ کارجو اشتغال ایجاد کنیم.
وی گفت: سعی کردیم از ظرفیت‌های موجود در شهرک صنعتی استفاده کنیم، به جای اینکه زمینی را خریداری و تاسیسات بیاوریم به مدد ظرفیت‌های بالفعل رفتیم تا به لحاظ زمانی و هزینه‌ای صرفه‌جویی کنیم.

*درآمدمان صرف توسعه کارخانه شد/ دریافت تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی رونق تولید در سال ۹۶
   این کارآفرین گلستانی با اشاره به شرایط سخت شروع کار ادامه داد: زمانی که کارمان را شروع کردیم بنده کارمند پیمانی اداره دامپزشکی بودم سرمایه اولیه چندانی نداشتیم، اگر اشتباه نکنم چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود، ما ۷۰ میلیون تومان را دو نفری تامین کردیم و ۲۴۰ میلیون تومان بدهی شرکت را بر عهده گرفتیم، حقوق پایه‌ام در اداره ۳۰۰ هزار تومان بود و ما زیر بار اقساط 3 میلیون تومانی رفتیم.
پور گفت: تمام سرمایه ما همان ۱۰۰ میلیون تومان بود، بقیه سرمایه را با کار کردن در شرکت به دست آوردیم، این واحد تولیدی دستگاه‌های مستهلک داشت و توجیه اقتصادی پایین؛ اما با همان وضعیت کار را شروع کردیم و هر درآمدی که به دست می‌آوردیم صرف توسعه کارخانه شد.
وی با اشاره به دریافت تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی رونق تولید در سال ۱۳۹۶ افزود: در سال ۱۳۹۲ در شرایطی کار را شروع کردیم که اصلاً تسهیلات نمی‌دادند و ما تا ابتدای سال ۱۳۹۶ نتوانستیم تسهیلاتی دریافت کنیم، درست زمانی که واقعاً نیاز به تسهیلات داشتیم؛ وقتی که قسط‌هایمان تمام شده بود و تا حدودی مشکلات را پشت سر گذاشته بودیم تسهیلات رونق تولید در سال ۱۳۹۶ به دادمان رسید و توانستیم از آن استفاده کنیم و شرکت را توسعه بیشتری دادیم و تولیدمان افزایش پیدا کرد.

* در حال حاضر برای تولید یک ماه حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است
   این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش یکی از معضلات پیش‌روی ما است، گفت: اگر سرمایه در گردش تامین شود مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، قیمت مواد اولیه بالاست، برای یک ماه چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است، البته ما باید برای حداقل دو ماه سرمایه در گردش داشته باشیم.
به گفته پور؛ شرکت تعاونی «سیمین درنا گلستان» و مجموعه حاضر سالانه ۲۰ میلیون کیسه، ۹۰۰ تن نخ و طناب پلاستیکی و۴۵۰ تن گرانول‌های پلی‌پروپیلن تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ۶ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی را به کمک شرکا خریداری کردیم، گفت: محصولات یکسری از کارخانه‌ها را گسترش و به روزرسانی کردیم، کیفیت و تنوع تولید را افزایش دادیم همچنین نسبت به توسعه و گسترش خط تولید اقدام کردیم.

* از ۶ واحد راکد تعداد ۵ واحد در مرحله تولید و فعالیت هستند
   این سرمایه‌گذار و سهامدار گلستانی بیان کرد: شرکت‌هایی که غیرفعال بودند و برخی در تملک بانک‌ها قرار داشتند، خریداری کردیم و به جای اینکه سرمایه خودمان را روی ساختمان‌های جدید هزینه کنیم این واحد‌ها را خریداری کردیم و با استفاده از تخصص فنی در حوزه مکانیک و برق و با ارائه ایده‌های جدید نسبت به به‌روزرسانی ماشین‌آلات اقدام کردیم.
پور با اشاره به اینکه از ۶ واحد راکد تعداد پنج واحد در مرحله تولید و فعالیت هستند، ابراز کرد: برای واحد ششم که به تازگی آن را خریداری کردیم برنامه داریم که طرح توسعه‌مان را گسترش دهیم و در آینده نزدیک استارت آن را خواهیم زد.
وی بیان کرد: در حال حاضر در قالب سه شرکت فعالیت می‌کنیم شرکت «یکتا بافت هیرکان گلستان» مستقر در شهرک صنعتی بندرترکمن که در زمینه تولید نخ‌های پلی پروپلین، گونی‌بافی، خدمات چاپ، دوخت و برش فعال است و محصول آن را براساس سفارش مشتری تحویل می‌دهیم، شرکت «سیمین درنا گلستان» که در ناحیه صنعتی «بناور» مستقر است فعالیت‌هایمان شامل بازیافت پلاستیک، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپلین است که ضایعات را بازیافت می‌کند و محصولات آن پرک پلی‌اتیلن، گرانول پلی‌اتیلن و گرانول پلی‌پروپیلن است از طرفی تولید نخ‌های پلی‌اتیلن و نخ‌های پلی‌پروپلین را که مصارف کشاورزی دارد در حال تولید داریم، در «شرکت دژپلاست» که در شهرک صنعتی آق‌قلا است و یک واحد راکد بود نیز فعالیت تکمیلی دوخت و برش کیسه را انجام می‌دهیم.

* می‌توانیم برای ۱۰۰ نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنیم/ طرح ما توجیه اقتصادی دارد بانک‌ها باید حمایت کنند
 این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه روزانه 100 هزار کیسه تولید می‌کنیم، گفت: فعالیت واحدها در زمینه تامین کیسه‌های بسته‌بندی؛ مورد استفاده در صنایع، کشاورزی و ... است ومحصولات مرتبط با فرآوری صنایع کشاورزی را در گام بعدی فعالیت خود در دستور کار داریم.
پور با تاکید بر اینکه برای صادرات باید ظرفیت تولید را افزایش دهیم، گفت: بازار هدف محصولات ما در داخل استان‌های گلستان، سمنان، مازندران و تهران است و اگر بخواهیم بازارهایمان را گسترش دهیم باید حمایت شویم، از طریق واسطه‌ها کمی هم صادرات به کشورهای عراق، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان انجام می‌شود.
وی با اشاره به تهیه طرح توسعه‌ای با هدف گسترش اشتغالزایی در استان گفت: زمین برای اجرای طرح را خریداری کردیم هر زمان توانایی آن را داشته باشیم و از کارآفرین به معنای واقعی حمایت شود می‌توانیم برای ۱۰۰ نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنیم، طرح ما توجیه اقتصادی دارد و بیشتر باید بانک‌ها از ما حمایت کنند.

* حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و ستاد تسهیل استان باعث توسعه برخی فعالیت‌های ما شد
 این سرمایه‌گذار گلستانی با بیان اینکه شاید یکی از مزایای حضور در شهرک‌های صنعتی ارائه خدمات مناسب زیربنایی مثل آب، برق، گاز و پیگیری مشکلات یک واحد باشد به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در راه‌اندازی واحدهای خریداری شده و ارائه برخی خدمات حمایتی آنها در حوزه نمایشگاه‌ها و آموزش و ... اشاره کرد. زیرا بخشی از تولید سرمایه است و بخشی دیگر نیاز به حمایت‌های نرم‌افزاری دارد که در حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی به این امور می‌پردازد. همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان که ریاست آن را استاندار به عهده دارد نیز در بخش تسهیلاتی کمک‌های فراوانی به راه‌اندازی واحدها کرد چرا که در نبود تسهیلات شاید این واحدها به این زودی‌ها راه‌اندازی نمی‌شدند، ولی این کمک‌ها باید مداوم بوده و به همراهی بیشتر بانک‌ها منجر شود.  

* مسوولان از کارآفرینان با ارائه تسهیلات ویژه و ارزان‌قیمت حمایت کنند/ ثابت کردیم مرد عمل هستیم
   این سرمایه‌گذار گلستانی با بیان اینکه حداقل ۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم، ابراز کرد: سال گذشته می‌توانستیم همین طرح را با ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومان اجرا کنیم اما به دلیل نوسانات ارزی، عدد سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده است.
پور با اشاره به ضرورت حمایت مسوولان از کارآفرینان گفت: ما با انجام یک کار گروهی موفق شدیم به جایگاهی از موفقیت دست پیدا کنیم شاید اگر به صورت فردی این مسیر را طی می‌کردیم در این جایگاه نبودیم، با افتخار می‌گوییم که کار گروهی جواب داده و به لحاظ اجرایی و ایده‌پروری آن پختگی را در حرفه‌مان داریم، تلفیق تجربه و تلاش شرط پیروزی است.
وی با بیان اینکه مسوولان از کارآفرینان با ارائه تسهیلات ویژه و ارزان‌قیمت حمایت کنند، بیان کرد: ما سرمایه شرکت را از ۷۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیارد تومان رساندیم، این سرمایه از جایی به ما تزریق نشد و از دل کار به دست آمده است ما با روحیه جهادی ثابت کردیم مرد عمل هستیم اگر مسئولان واقعاً می‌خواهند حمایت کنند ما می‌توانیم با اجرای طرح جدیدمان برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال جدید کنیم.

* بانک‌ها ۲ برابر سرمایه از ما وثیقه طلب می‌کنند/ می‌خواهیم زمینه اشتغال جوانان جویای کار محقق شود.
   این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه بانک‌ها دو برابر سرمایه از ما وثیقه طلب می‌کنند، تصریح کرد: ما کارخانه راه‌اندازی کردیم، ماشین آلات خریدیم، بانک می‌تواند این سرمایه‌ها را به عنوان وثیقه از ما قبول کند، اما چنین نیست.
پور ادامه داد: به عنوان مثال یک ملک در بندرترکمن به ارزش یک میلیارد تومان داریم بانک آن را به عنوان وثیقه قبول می‌کند اما کارشناس بانکی قیمت آن را ۵۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌کند.
وی با بیان اینکه ما تمام توان‌مان را برای تولید گذاشتیم، گفت: اگر هدف دولت واقعاً حمایت از سرمایه‌گذار است باید سنگ‌اندازی پیش پای سرمایه‌گذار را بردارد، این کارخانه با تمام تجهیزات‌اش به ارزش ۲۵ میلیارد تومان است که اگر آن را بفروشیم و مبلغ آن را در بانک بگذاریم، خیلی راحت و بدون دغدغه از سود آن می‌توانیم استفاده کنیم و یا با همین سرمایه وارد خرید و فروش ملک شویم، با دردسر کمتر به سود بیشتری دست پیدا می‌کنیم اما به تولید و این کار علاقه داریم و می‌خواهیم زمینه اشتغال جوانان جویای کار هم محقق شود و بازوی توانمند دولت‌ها باشیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم، می‌طلبد که دولت هم نگاه ویژه‌ای در حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار داشته باشد.

* دولت در زمینه تخفیفات بیمه‌ای تامین اجتماعی هیچ سوبسیدی برای حمایت از تولیدکننده ندارد
این سرمایه‌گذار گلستانی تاکید کرد: انگار تمام قوانینی که در کشور وضع می‌شود به نفع کسی است که تولیدکننده نیست به طور مثال کسی که ۱۰ سال مالیات نداده می‌تواند تقسیط کند، اما اگر ما دو ماه حق بیمه کارگران را دیر پرداخت کنیم باید به همراه جریمه آن مبلغ را بپردازیم، بیشترین میزان حق بیمه تامین اجتماعی برای کارگران را پرداخت می‌کنیم.
پور با اشاره به اینکه دولت در زمینه تخفیفات بیمه‌ای هیچ سوبسیدی برای حمایت از تولیدکننده ندارد، ادامه داد: راننده، کشاورز، مغازه‌دار دارای یکسری تخفیفات بیمه‌ای است، اما ما برای هر نیروی کار که جذب می‌کنیم ۷۰۰ هزار تومان باید به عنوان حق بیمه پرداخت کنیم و دولت هیچ سوبسیدی در این زمینه برای حمایت از تولیدکننده قائل نشده است.

 *تعهد ارزی بن‌بست صادرات
   این کارآفرین گلستانی با تاکید بر اینکه قوانین در حوزه بیمه و مالیات ثابت نیست و تفسیر می‌شود، گفت: این تفسیرها در اجرای قانون باعث ایجاد فساد می‌شود و با یک روش‌هایی عدد مالیات را کم یا زیاد می‌کنند و در حق یکسری افراد اجحاف می‌شود.
پور بیان کرد: موضوع دیگری که درگیر آن هستیم در زمینه صادرات است، چندسالی می‌شود که نخ را به کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان صادر می‌کنیم برای اینکه در این میان واسطه‌ها و دلال‌ها حذف شوند تصمیم گرفتیم خودمان از طریق بازاریابی، محصولات‌مان را به دست مصرف‌کننده نهایی برسانیم تا هم سود بیشتری عایدمان شود و اینکه هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم.
وی ادامه داد: سه الی چهار مرحله صادارت کردیم و با توجه به اینکه تازه کارت بازرگانی گرفته بودم و از قوانین هم خیلی سر در نمی‌آوردم، به ما گفتند تعهد ارزی بدهید و باید دلاری که از فرد مقابل می‌گیریم به بانک مرکزی ببریم و بانک براساس ارز نیمایی آن را به ما پس بدهد، تفاوت ارز آزاد و نیمایی آن زمان ۵۰۰ تومان بود، ما خودمان در هر کیلو نخ ۵۰۰ تومان سود دهی نداریم و این اتفاق یک بن‌بست برایمان بود.
*عده‌ای با کارت بازرگانی اجاره‌ای سود خوبی به جیب می‌زنند
   این کارآفرین گلستانی افزود: در حال حاضر ۹۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان برای تفاوت نرخ ارز با توجه به نوسانات؛ باید پول بپردازیم، کل مبلغ جنس ما ۲۵۰ میلیون تومان بود، در حقیقت این نوعی سنگ‌اندازی در مسیر تولید است، در این میان سوءاستفاده‌کنندگان به وسیله کارت بازرگانی اجاره‌ای به راحتی اجناس را رد و بدل می‌کنند و سود خوبی به جیب می‌زنند.
پور گفت: برای مواد اولیه پتروشیمی؛ قیمت در بورس نرخ‌گذاری می‌شود که براساس دلار آزاد است ما باید براساس دلار نرخ آزاد مواد اولیه را خریداری کنیم و محصول‌مان را صادر کنیم و دلار آن را به نرخ دلار دولتی و یا نیمایی به حساب دولت برگردانیم، به نظر شما آیا این منطقی است؟ آیا با این شرایط انگیزه‌ای و تمایلی برای صادرات باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه اگر دولت براساس ایجاد اشتغال در هر واحد تولیدی، تخفیف مالیاتی و اعمال تخفیف حق بیمه تامین اجتماعی قائل شود باعث انگیزه برای تولید و جذب بیشتر افراد به اشتغال می‌شود، بیان کرد: اگر نمایندگان این مسئله را پیگیری کنند در حق تولیدکننده و در راستای حمایت از تولید اجحاف نمی‌شود.

*انرژی جوانی و علاقه به تولید زمینه‌ای برای ورود به سرمایه‌گذاری
   این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه یک کارخانه دیگر با همین کارکرد مشابه در استان فعال است، گفت: اگر از این صنعت حمایت نشود باید کیسه را از خارج استان تهیه کنیم، این کارخانه ضایعات ندارد در واقع ضایعات کیسه تبدیل به محصولات دیگر از جمله نخ‌های کشاورزی می‌شود. 
پور در خصوص اینکه چه چیزی باعث ورود آنها به عرصه سرمایه‌گذاری شده؛ جذابیت مالی یا انگیزه تقویت تولید، بیان کرد: ابتدا به خاطر انرژی جوانی که داشتیم و علاقه به تولید هم از دلایل ورودمان به عرصه تولید شد، گرفتار مشکلاتی شده بودیم که باید از آن بیرون می‌آمدیم، بارها موقعیت آن پیش آمد که از گود تولید خارج شویم اما ادامه دادیم و خدا را شکر موفق هم شدیم.
وی با قدردانی از سازمان صمت استان، بانک صنعت و معدن استان و بانک صادرات استان که در فعال‌سازی این واحدهای با ما همکاری داشتند، گفت: اگر به تولید علاقه نداشتیم در این مسیر نبودیم، و با این اوضاع هیچ انگیزه‌ای برای افزایش تولید باقی نمی‌ماند، درآمد حداقلی کفایت زندگی‌مان را می‌دهد اما هدف ما بزرگ بود، کمک به تولید و تقویت اشتغال.

* موفقیت شرکت؛ نتیجه یک همدلی، کار تیمی و فعالیت شبانه‌روزی بوده است
این کارآفرین گلستانی با اشاره به اینکه روزانه حداقل ۱۲ ساعت کار می‌کنیم، بیان کرد: ساعت هشت صبح از منزل بیرون می‌آییم و هشت شب به خانه برمی‌گردیم، ۲۶ مهرماه باید به ۱۰۸ نیرو حقوق بدهیم. 
پور گفت: درآمد را که کسب می‌کنیم به این نیستیم که ملک بخریم بلکه برای تقویت خط تولید هزینه می‌کنیم، موفقیت ما در این شرکت؛ نتیجه یک همدلی، کار تیمی و فعالیت شبانه‌روزی بوده است حتی در تعطیلات و عید هم کار کردیم، خیلی روزها ۲۴ ساعت کار کردیم، از تخصص و توانایی که داریم استفاده میکنیم و دوست داریم که مردم هم از این توانایی، بهره‌مند شوند.
*همه تولیدات قابلیت صادرات دارد
«شاهین صادق‌زاده» دیگر کارآفرین گلستانی در خصوص اینکه دیدگاه شما از یک کارآفرین موفق چیست؟، گفت: هر کسی توانایی تولید در بازار پرریسک رقابت داشته باشد و یک محصول به مردم ارائه دهد یک کارآفرین است.
وی با اشاره به اینکه موفقیت ما در سایه کار گروهی رقم خورد، افزود: صفر تا صد کار از تولید نخ گرفته تا تولید محصول نهایی به عهده خودمان است و همه آنها قابلیت صادرات دارد، ارزش افزوده این تولیدات داخل استان باقی می‌ماند و باعث تقویت اشتغال شده است.

* چیزی به عنوان ضایعات نداریم
«اسماعیل کریمی» از دیگر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان گلستانی با اشاره به اینکه صفر تا ۱۰۰ تولید در اینجا انجام می‌شود، گفت: در این واحدها چیزی به عنوان ضایعات نداریم، روزانه چهار تن مصرف مواد پلاستیکی برای تهیه و تامین نخ و طناب صیادی داریم، در مجموعه بازیافت می‌توانیم خودمان دو تن تولید کنیم و نیاز به سرمایه در گردش است.
کریمی با بیان اینکه دستگاه‌های این کارخانه به‌روز نیست، افزود: برای اینکه ظرفیت تولید را افزایش و هزینه‌های تولید کاهش دهیم نیاز داریم نسبت به به‌روزآوری ماشین‌آلات اقدام کنیم، مجموعه بازیافت در مرحله اولیه کار است و باید گسترش داده شود، کار ما جوری است که سرمایه در گردش زیادی می‌خواهد.
وی با اشاره به اینکه خط بازیافت اکنون سنتی است و با ۳۰ درصد ظرفیت فعال است، ابراز کرد: خط بازیافت باید تبدیل به خط تولید حرفه‌ای شود.
به گفته کریمی؛ روزانه 4.5 تن نخ تولید می‌کنیم، ۲۵ الی ۳۰ درصد ظرفیت را ماهانه صادرات می‌کنیم، اگر میزان تولید بیشتر شود ظرفیت بالاتری برای صادرات داریم، برنامه ما این است که نخ‌های تولیدی خود را در فاز توسعه‌ای به اروپا صادرات کنیم.

==============
گزارش و مصاحبه از زهره رجبی
==============
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول