اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرانه پایین فضای مطالعه در کردستان همسو با فرهنگی بودن استان نیست

‌نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت:سرانه پایین فضای مطالعه در کردستان همسو با فرهنگی بودن استان نیست.

سرانه پایین فضای مطالعه در کردستان همسو با فرهنگی بودن استان نیست

محسن فتحی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شاخص سرانه فضای مطالعه در استان کردستان ۱.۳ متر مربع به ازای هر یکصد نفر از جمعیت است که در مقایسه با میانگین کشوری در سطح پایینی قرار دارد.

وی گفت: ارتقای سرانه مطالعه که از ملزومات توسعه فرهنگی است با حمایت از ناشران، کتابداران و نویسندگان میسر است.

فتحی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه اعتبارات و حق و حقوق کارکنان و کتابداران تصریح کرد: رفع موانع قانونی و ارتقای سطح حقوقی این مجموعه فرهنگی از اولویت‌های فرهنگی در مجلس یازدهم است.

نماینده مردم شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت موجود در شان نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و نیروهای آن نیست، اظهار کرد: در این دوره بیشتر نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این مقوله دارند و امید داریم در اسرع شاهد رفع مشکلات باشیم.

فتحی از تلاش برای افزایش بودجه فرهنگی استان کردستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کردستان استانی فرهنگی است لازم است بسترهای لازم برای برای توسعه شاخص‌های این بخش بیش از پیش فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم حمایت از چاپ کتب کردی و نیز رونق فضای نشر در کردستان تاکید کرد و گفت: فضای مجازی هیچگاه جایگزین کتاب نخواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول