اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مذاکره با استکبار استقلال کشور را به خطر می‌اندازد

امام جمعه فارسان گفت: کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می‌زنند، دانسته یا ندانسته استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند.

مذاکره با استکبار استقلال کشور را به خطر می‌اندازد

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌های انقلاب شعار ما می توانیم است که نتیجه‌اش شکوفائی استعدادهای درونی، بالا رفتن توان داخلی و اقتدار کشور است.

امام جمعه فارسان ادامه داد: استحکام درونی کشور، ضامنِ تحقق شعار استقلال و آزادی است که سالیان متمادی مقام معظم رهبری مکررا به آن تاکید می‌کنند که نگاه‌مان به داخل و درون باشد.

تنها راه علاج مشکلات کشور جدی گرفتن توان داخلی است

وی افزود: تنها راه علاج مشکلات کشور و مقابله با دشمنی‌‏ها، این است که توان داخلی و اقتدار ملی جدی گرفته شود و ساخت درونی کشور مستحکم گردد تا پیروز میدان در همه عرصه‌ها باشیم.

ملک‌پور اضافه کرد: تفکر نگاه به داخل درست در مقابل تفکری است که تصور می‏‌کند با کوتاه آمدن در برابر مستکبران می‏‌توان منافع و نیازهای کشور را تأمین کرد و حتی برای رسیدن به مقصود باطل خود حاضرند مسیر انقلابی در سیاست خارجی را تغییر بدهند.

وی گفت: استقلال و آزادی در ابعاد مختلف معادل هم هستند، وقتی استقلال از ملتی گرفته شود مگر می‌شود گفت آن ملت آزاد است و یا اینکه می‌تواند به راحتی برای امور خودش تصمیم بگیرد.

امام جمعه فارسان توضیح داد: ملتی آزاد است که استقلال داشته باشد و کسانی که تلاش می‌کنند با بیانات مختلف و گاهی فریبکارانه و بزک‌کرده توصیه هضم شدن در هاضمه نظام جهانی و سلطه را بدهند با استقلال ایران و در نتیجه آزادی ملت ایران یعنی با آرمان‌ها و ارزش‌هایی که برای رسیدن به آنها خون‌های پاکی ریخته شد سر ستیز دارند.

اقتدار در امور داخلی اثرگذاری کشور را در سیاست‌خارجی بالا می‌برد

وی گفت: اقتدار داخلی و استحکام درونی که رهبر معظم انقلاب از آن تعبیر به قوی شدن می‌کنند فقط مربوط به اقتصاد نیست بلکه یکی از جدی‌ترین بخش‌های آن سیاست‌خارجی است.

ملک‌پور عنوان کرد: همان‌‏طور‏ که اگر کشور به ‏لحاظ درونی مستحکم و مقتدر باشد، دشمن نمی‌تواند او را در عرصه اقتصادی به بازی‏ بگیرد در عرصه سیاست‌خارجی هم اقتدار و قدرت اثرگذاری کشور بالا می‌‏رود و قوی‌تر می‌تواند منافع خود را حفظ و مطالبه کند.

کسانی که دم از مذاکره از روی ضعف می‌زنند استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند

وی با بیان اینکه باید همه مواظب باشیم و نگذاریم استحکام درونی خدشه‌دار شود اضافه کرد: کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می‌زنند، دانسته یا ندانسته استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل القاء می‌کنند ترامپ با آمریکا فرق دارد و اصرار دارند که مردم باور کنند وضعیت ایران با انتخاب بعضی از افراد در آمریکا بهتر خواهد شد، اظهار داشت: به این افراد باید گفت آمریکا آمریکاست و فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود.

دشمنى با استکبار جهانى و صهیونیسم بین الملل، ذات ملت ایران است

ملک‌پور در ادامه گفت: ما آمریکا و سیاست‌های آمریکا را قاتل سردار شهید سلیمانی می‌دانیم و با آمریکا کنار نخواهیم آمد حال رئیس‌جمهور آمریکا هر کس که باشد، با نقاب و بدون نقاب، باید این را بداند و خوب درک کرده باشد که از عزم و اراده ملت ایران در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌هایش چیزی کم نشده و دشمنى با استکبار جهانى و صهیونیسم بین الملل، ذات ملت ایران است.

وی  افزود: خوب است عده‌ای در داخل کشور یک بار مواضع منتخب جدید آمریکا را درباره ایران به دقت مرور کنند و بعد ذوق زدگی از خود نشان دهند.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول