اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کارآفرینی با ماسک خلاقیت/کاسبی کساد با واردات چینی!

وقتی صحبت از اشتغال می‌شود همه بر این باور هستند که باید در شرکت یا سازمانی استخدام شوند و ماهانه حقوق مشخصی را دریافت کنند، اما برخی افراد با ایده‌های تازه، خارج از بحث کارمندی فعالیت و درآمد خود را تضمین می‌کنند.

کارآفرینی با ماسک خلاقیت/کاسبی کساد با واردات چینی!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وقتی صحبت از اشتغال می‌شود همه بر این باور هستند که باید در شرکت یا سازمانی استخدام شوند و ماهانه حقوق مشخصی را دریافت کنند اما برخی افراد با ایده‌های تازه، خارج از بحث کارمندی فعالیت و درآمد خود را تضمین می‌کنند.

جوانان فارغ‌التحصیلی که با آگاهی از شرایط روز جامعه دست به اقداماتی می‌زنند که علاوه بر اشتغالزایی برای بقیه جوانان بیکار هم اشتغالزایی دارند.

در ایام کرونا هم با وجود تعطیلی بسیاری از واحدهای فعال تولیدی، برخی از کارآفرینان به دنبال اشتغالزایی افتادند و علاوه بر خودشان برای چند نفر دیگر هم شغل ایجاد کردند.

وحید خدابنده یکی از افرادی است که در ایام کرونا با وجود تعطیلی بسیاری از واحدها، اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کرده و از این طریق برای 80 نفر اشتغالزایی کرده است.

این کارآفرین زنجانی سال گذشته با دریافت وام از کمیته امداد کار خود را در عرصه تولید ماسک آغاز کرده و رفته رفته کار خود را گسترش داده است.

وحید خدابنده در تشریح وام دریافتی از کمیته امداد گفت: سال گذشته به علت از دست دادن شغلم، برای گذران زندگی به دنبال کار بودم که در همین راستا به کمیته امداد برای دریافت تسهیلات معرفی شدم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام از سوی کمیته امداد همزمان با ایام کرونا بود، اضافه کرد: از همین رو با توجه به نیازی که در زمینه تامین ماسک احساس می‌شد، تصمیم گرفتم که کارگاه تولیدی ماسک راه‌اندازی کنم.

این کارآفرین گفت: در آن بازه زمانی کارگاه تولیدی ماسک را به همراه همسرم راه‌اندازی کردم و پس از آن با توجه به افزایش تولیدات، نفرات فعالیت کننده را افزایش داده و کارگاه را بزرگتر کردیم.

کاسبی کساد با واردات ماسک چینی!

وی با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی تعداد فعالان در این کارگاه تولیدی به 80 نفر رسید، تصریح کرد: اما در یک ماه اخیر به علت واردات ماسک چینی تعداد افراد شاغل در کارگاه به 40 نفر کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش دوباره فعالیت‌ها در زمینه تولید ماسک نیازمند حمایت مسؤولان است، تصریح کرد: اغلب افرادی که دراین کارگاه کار می‌کردند، از زنان سرپرست خانوار و نیازمندان بودند از همین رو حمایت از این بخش قطعا تاثیر بسزایی در اقتصاد آنها داشت.

خدابنده با بیان اینکه ماهیانه درآمد افرادی که در این کارگاه فعال هستند در حدود 3 میلیون تومان است، اضافه کرد: همین درآمد نیز برای گذران زندگی افرادی که کاری نداشتند، قابل قبول است از همین رو درخواست داریم که مسئولان با حمایت خود زمینه ادامه فعالیت آنها را فراهم سازند.


این کارآفرین با اشاره به اینکه کارگاه در زمان فعالیت 100 درصدی خود تولید روزانه 40 تا 50 هزار ماسک را در دستور کار داشت، اضافه کرد: این ماسک‌ها علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین می‌کرد بلکه به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شد.

خدابنده  با بیان اینکه برنامه آتی برای گسترش فعالیت‌های این کارگاه تولید گان‌های پزشکی است، تصریح کرد: در تولید گان‌های پزشکی نیز ابتدا نیاز استان تامین و مابقی به سایر استان‌هایی که نیاز دارند، صادر خواهد شد.

وی با درخواست از مسؤولان در زمینه حمایت از کارآفرینان بیان کرد: قطعا این کار علاوه بر حل مشکل بیکاری به اقتصاد استان نیز کمک خواهد کرد.

ایجاد 1200 فرصت شغلی در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ارتباط با برنامه‌های اشتغال کمیته امداد گفت: کاریابی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) مجموعه اقداماتی است که طی آن تمهیدات لازم برای جذب و اشتغال به‌کار مددجویان مستعد و واجد شرایط و آموزش‌دیده در بخش‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و مؤسسات و سازمان‌ها فراهم می‎شود.

هدایت صفری با اشاره به محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد گفت: مددجویان این نهاد کالاهایی شامل قالی، گلیم، محصولات دامی و کشاورزی  و... تولید و عرضه می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه در حمایت از ایجاد این مشاغل تسهیلات خوبی از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این تسهیلات، امکاناتی است که همه‌ساله در قالب تبصره‎های بودجه سالیانه کشور (به‌صورت خاص برای مددجویان کمیته امداد و یا متقاضیان اشتغال به‌طور عام) برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پیش‎بینی و به‌صورت وام برای اجرای طرح‌های خاص در اختیار این خانوارها قرار می‎گیرد.

وی افزود: با همین رویکرد قریب به 87 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته برای حوزه اشتغالزایی خانواده‌های مورد حمایت و اقشار نیازمند سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت با سرمایه‌گذاری بیش از  ۳۵ میلیارد تومانی کمیته امداد ایجاد شده است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است تا فرصت‌های شغلی ایجاد شده به تا پایان امسال با بهره‌گیری از منابع و تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و به شرط تامین منابع از طریق بانک‌های عامل ظرفیت‌های کاریابی به 3هز ار و ۹۵۰ مورد افزایش یابد.

معاون اشتغال کمیته امداد استان زنجان نیز با اشاره به رویکرد کمیته امداد در اشتغالزایی گفت:  رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای خانواده‌های مورد حمایت ایجاد  فرصت‌های شغلی مناسب و خلق زنجیره‌های ارزش با استفاده از مزیت‌های نسبی مناطق مختلف و رویکرد خلاقانه و نوآورانه است.

رزاق بازرگان گفت: در سال «جهش تولید»  با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی، خیران کارآفرین، جهادگران کارآفرین و کاریابی با هدف زمینه‌سازی برای درآمدزایی و استقلال اقتصادی و معیشتی خانواده‌های مورد حمایت است.

وی با اشاره به اینکه اقلام توانمندساز گران شده و چالش‌های اقتصادی می‌تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی خدمت رسانی به اقشار نیازمند تقویت شده  و تلاش می‌کنیم با حرکت انقلابی و رویکرد جهادی زمینه ارائه خدمات موثر و هدفمند به نیازمندان را ارتقا داده و نقش خود را به عنوان سربازان ولایت در این نهاد الهی و انقلابی برای عبور از این شرایط به خوبی ایفا کنیم.

بازرگان بابیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعداد سنجی و مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند، تصریح کرد: در همین خصوص مددجویانی که نیازمند آموزش هستند پس از فراگیری برخی مهارت‌ها وارد بازار کار می‌شوند.

وی  به طرح جدید کمیته امداد با عنوان راهبران شغلی اشاره و اظهار کرد: این طرح موجب اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول