اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت 5 وقف جدید در بهشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر از ثبت 5 وقف جدید در بهشهر در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع 5 هزار و 813 متر مربع در سال جاری در بهشهر وقف به ثبت رسیده است.

ثبت 5 وقف جدید در بهشهر

محمدحسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بهشهر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش‌های انجام شده در راستای وقف و افزایش موقوفات و تلاش برای زنده نگه داشتن این واجب الهی، ۵ وقف جدید در بهشهر ثبت شد.

وی افزود: ۳ وقف از ابتدای سال تا دهه وقف امسال در ماه صفر به مساحت ۳ هزار متر مربع انجام شده و سه وقف در دست انجام بود که در آبان ماه امسال هم ثبت دو وقف جدید دیگر اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با اعلام اینکه در آبان ماه امسال دو وقف جدید در ۲ هزار و ۸۱۳ متر مربع از اراضی زاغمرز بهشهر به ثبت رسیده است؛ خاطر نشان کرد: این وقف ها به همت واقفان نیک‌اندیش برای ساخت مسجد امام رضا(ع)، حسینیه سیدالشهداء زاغمرز و هزینه روزانه مسجد جامع زاغمرز اجرایی و ثبت شده است.

فاضلی افزود: ارزش این دو وقف اجرایی شده توسط واقفان حاج قاسم قدمگاهی، رمضانعلی طاهری،حسین‌هلی علی مستعلی و حاج حسن قربان عبدالملکی در آبان ماه امسال در زاغمرز در مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵ وقف جدید در بهشهر در سال جاری ثبت شد و ۵ هزار و ۸۱۳ متر مربع در سال جاری در بهشهر وقف به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با اشاره و تأکید بر نهادینه کردن وقف در جامعه اظهار کرد: به برکت واقفان در طول تاریخ کشور همه ما از عواید وقف بهره برده‌ایم و در ادامه راه هم باید با ترویج فرهنگ حسنه وقف برای دستگیری از نیازمندان تلاش کنیم و ترویج وقف خاص برای دانش‌آموزان و دانشجویان، امور فرهنگی، رسانه، محیط زیست، بیماران و بهداشت و درمان و.. در دستور کار باشد.

فاضلی گفت: عواید وقف به نفع همه مردم است و همه بهره‌مند می‌شوند و اگر چه از طریق رسانه‌های جمعی سوق دادن وقف به سمت نیازهای روز مانند علم و فن‌آوری، بهداشت و درمان، محیط زیست و امور مربوط به دانشجویان، اطلاع‌رسانی می‌شود اما مردم  همچنان به وقف‌های مربوط به مساجد و حسینیه تمایل دارند و باید فرهنگ‌سازی‌برای کمک به تأمین نیازهای روز جامعه از طریق موقوفات، با قوت بیشتری اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول