اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هدف دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان زنجان، امکان ارتباط ویدئویی همزمان چهار شعبه محاکم با زندان فراهم شد.

هدف دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین افتتاح دفتر دادرسی الکترونیک قضایی در زندان مرکزی زنجان اظهار کرد: با این اقدام  امکان ارتباط ویدئویی همزمان چهار شعبه محاکم  با زندان فراهم شد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان افزود: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی‌ها می‌تواند به صورت قابل ملاحظه‌ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی دادرسی الکترونیک قضایی رفع اطاله دادرسی است، چراکه به لحاظ سریع الوصول بودن اطلاعات و استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی، محیطی امن و بدون محدودیت زمانی برای بررسی پرونده‌ها فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: با استقرار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان، زندانیان از این به بعد می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق سامانه ثنا به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: به لحاظ وجود برخی محدودیت‌ها برای رفت و آمد زندانیان به بیرون از زندان راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان یک ضرورت بود.

صادقی نیارکی افزود :بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین تأکید رئیس قوه قضائیه بر عدم انتقال زندانیان به محاکم و همچنین عدم تضییع حقوق اصحاب دعوا، راه‌اندازی این دفاتر امکان برگزاری هم زمان چهار دادرسی را فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه از مردم استان درخواست کرد، با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان در سامانه ثنا ثبت‌نام کنند که این امر به نفع خود مردم و عدم تضییع حقوق آن‌ها است.

وی افزود: از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان زنجان که به همت دادستان مرکز استان انجام شده، فراهم شدن امکان ارتباط مجازی زندانیان و خانواده‌ها و گفت‌وگو بین آن‌ها است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول