اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلوگیری دولت ترامپ از دسترسی بایدن به پیام‌های دریافتی از سران خارجی

طبق گزارش شبکه‌ «سی‌ان‌ان»، وزارت خارجه آمریکا اجازه دسترسی جو بایدن و تیم انتقالی او به پیام‌های ارسالی رهبران خارجی برای این نامزد انتخابات را نمی‌دهد.

جلوگیری دولت ترامپ از دسترسی بایدن به پیام‌های دریافتی از سران خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه‌ «سی‌ان‌ان» گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا به جو بایدن و تیم انتقالی او اجازه نمی‌دهد که به پیام‌های ارسالی سران خارجی برای این نامزد انتخابات، دسترسی داشته باشد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی از قبیل «هیل»، به طور معمول وزارت خارجه آمریکا برقراری ارتباطات و تماس‌های رهبران خارجی با رئیس‌جمهور منتخب را سازماندهی می‌کند اما دولت ترامپ همچنان از پذیرش پیروزی بایدن سر باز زده و به تیم او اجازه دسترسی به اطلاعات و منابعی را که قانونا در اختیار رئیس‌جمهور منتخب قرار می‌گیرد، نداده است.

تیم انتقالی بایدن در مواجهه با سنگ اندازی‌های دولت ترامپ، بدون کمک وزارت خارجه آمریکا تماس‌هایی با رهبران خارجی گرفته است اما یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «آنها (بایدن و تیم انتقالی او) ترجیح می‌دهند که از منابع وزارت خارجه استفاده کنند».

به گفته این منابع مطلع، برخی رهبران خارجی بعد از اینکه متوجه شدند وزارت خارجه آمریکا کمکی برای ارتباط گرفتن با بایدن نمی‌کند، از دیپلمات‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور درخواست کمک کرده‌اند.

خبر عدم همکاری وزارت خارجه آمریکا با بایدن و تیم او در شرایطی منتشر شده که پیش از این اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور درباره عدم انتقال قدرت به بایدن جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است.

پامپئو در یک نشست خبری در ساختمان وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا انتقال قدرت مسالمت آمیز در این کشور بعد از انتخابات انجام می‌شود، گفته بود،«یک انتقال قدرت مسالمت آمیز به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد».

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، روال معمول در آمریکا این چنین بوده که وزارت خارجه این کشور به روسای جمهور و معاونان روسای جمهور پیشین فارغ از تعلقات حزبی‌شان،  اجازه دسترسی به منابع این وزارتخانه برای تماس گرفتن با رهبران خارجی را می‌دهد.

با توجه به جنجال‌ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری، دولت ترامپ به بایدن که معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب دموکرات او در انتخابات، این دسترسی را نداده است.

گمانه‌زنی‌ درباره ممانعت وزارت خارجه آمریکا علیه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در حالی انجام می‌گیرد که دونالد ترامپ ضمن تاکید بر تقلب در انتخابات، اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه‌ها و همچنین بایدن را رد و بر پیروزی خودش و پیگیری حقوقی تقلب انتخاباتی تاکید کرده است.

پیش از این روزنامه واشنگتن پُست گزارش داده بود، «امیلی مورفی» مدیر اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از نوشتن و امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، امتناع کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول