اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیش بینی یخبندان، مه گرفتگی و لغزندگی برای خراسان رضوی

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از تداوم افت دما در این استان خبر داد و گفت: با تداوم افت دما، پیش بینی می‌شود از امشب در اکثر نواحی سردسیر دما به کمتر از صفر درجه برسد که در نتیجه آن تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی معابر را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

پیش بینی یخبندان، مه گرفتگی و لغزندگی برای خراسان رضوی

یحیی قائنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در قسمت‌های شمالی خراسان رضوی مانند قوچان و نواحی سردسیر بارش به شکل برف گزارش شده است و انتظار داریم بیشترین حجم بارش‌های امروز در قسمتهای شمالی استان اتفاق بیفتد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: با افزایش فعالیت شاخه جنوبی این سیستم بارشی، پیش بینی می‌کنیم بیشترین حجم بارش‌ها طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه جنوبی استان مانند تایباد، تربت جام،خواف و گناباد اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: با تداوم افت دما، پیش بینی می‌شود از امشب در اکثر نواحی سردسیر دما به کمتر از صفر درجه برسد که در نتیجه آن تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی معابر را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

قائنی پور با اشاره به اینکه فردا احتمال وقوع رعد و برق در نیمه جنوبی خراسان رضوی وجود دارد، متذکر شد: شدت این رعد و برق زیاد نخواهد بود.

طبق گفته رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی طی روزهای جمعه و شنبه احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب در نواحی مستعد نیمه جنوبی وجود دارد اما در مشهد بارش‌ها منتج به رواناب و سیلاب نخواهد شد.

قائنی پور با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته، بیشترین بارش از درگز با 17.1 میلیمتر گزارش شده است، گفت: طی این مدت میانگین بارش‌ها در مشهد یک میلیمتر گزارش شده که بیشترین بارندگی این کلان‌شهر در منطقه آب و برق با 2.4 میلیمتر بوده است.

وی قوچان و درگز را به ترتیب با دمای صفر و ۲۵ درجه سلسیوس، سردترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده، مشهد در سردترین و گرم‌ترین حالت خود به ترتیب به ۵ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول