اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توجهی به زیبایی توسعه‌ای در ۳ ورودی شهر سمنان نشده است/ اذعان معاون استاندار سمنان به بی‌توجهی‌ها!

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: ایمنی و حادثه‌خیز نبودن طرح‌ها، بهره‌مندی از نیازمندی‌های شهروندی و زیبایی توسعه‌ای در سه ورودی شهر سمنان مورد توجه قرار نگرفته است.

توجهی به زیبایی توسعه‌ای در ۳ ورودی شهر سمنان نشده است/ اذعان معاون استاندار سمنان به بی‌توجهی‌ها!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو امشب در نشست ساماندهی مسیر ارتباطی حدفاصل شهرهای سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: توجه به ایمنی شهروندان و پیشگیری از حادثه‌خیز بودن طرح‌ها و پروژه‌های شهری امری جدی است.

او گفت: حق بهره‌مندی شهروندان از نیازمندی‌های لازم شهروندی در سنین مختلف در اجرای طرح‌های مدیریت امور شهری، امری ضروری و حائز اهمیت است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: مباحث توسعه‌ای و آینده‌نگری با استفاده از نقشه راه بلندمدت نیز در مدیریت امور شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

گلرو بیان کرد: در پنج شهر حوزه انتخابیه، زحمات و تلاش‌های مطلوبی علی‌رغم محدودیت‌ها و کمبودها انجام شده که جای تقدیر دارد؛ اما همچنان کاستی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.

او گفت: زیبایی توسعه‌ای شهری، حق شهروندی مردم و بسیار حائز اهمیت است که سه شاخص ذکرشده از جمله ایمنی و حادثه‌خیز نبودن طرح‌ها، بهره‌مندی از نیازمندی‌های شهروندی و زیبایی توسعه‌ای در سه ورودی شهر سمنان مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: نیاز است تا بحث طرح‌های توسعه‌ای در شهرهای حوزه انتخابیه به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و زیبایی شهرها در دستور کار باشد.

گلرو بیان کرد: اقدامات توسعه‌ای، فضای مناسب شهری برای گذران اوقات فراغت، زیباسازی و اجرای فضای سبز از حقوق اولیه شهروندی مردم است.

او افزود: اجرای بلوار مهم‌ترین بحث در مدیریت امور بین‌شهری است که نیاز است تا با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و خوش‌ذوق، بلواری زیبا ساخته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس تصریح کرد: چشمه‌های آبگرم، یکی از نعمت‌های خدادادی و بی‌نظیر است که نیاز دارد تا دور از نگاه‌های قومی و قبیله‌ای و با یک همفکری و تعامل چند سویه در بین شهرستان‌های حوزه انتخابیه، اقدامات مؤثری این خصوص صورت گرفته و شاهد رشد و توسعه این منطقه باشیم.

مبادی ورودی و خروجی؛ بیانگر هویت فرهنگ یک شهر

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: نیاز است تا پیگیری جدی به‌منظور بررسی و بهبود مبادی ورودی و خروجی شهرها در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: در ورودی و خروجی شهرها می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به معرفی یک شهر، تمدن و فرهنگ آن دیار اقدام کرد و با ماندگار کردن مسافران، در راستای بهبود اقتصاد شهری کوشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به ویژگی بارز شهر سمنان به‌عنوان شهر اخلاق، بر متناسب‌سازی ورودی‌ها با این عنوان تأکید کرد و ادامه داد: شهر سمنان در مسیر ارتباطی کریدور غرب به شرق کشور قرار دارد و سالانه مسافران زیادی از این شهر عبور می‌کنند؛ ورودی شهر سمنان در حال حاضر نامناسب بوده و نیاز به اصلاح، بهسازی و زیباسازی دارد و لازم است تا این مهم در دستور کار قرار گیرد.

فخری اظهار کرد: اجرای بلوار دسترسی بین سمنان و سرخه و زیباسازی و ساماندهی مسیر ارتباطی سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد یکی از اقدامات مؤثر در بحث توسعه شهری و بین‌شهری است که می‌تواند با اجرای طرحی شاخص و فضاسازی مناسب با فضای سبز و درخت‌ها، به یک برند برای این منطقه تبدیل شود.

وی گفت: نهال برای اجرای کمربند سبز در این مسیر و زیباسازی بلوار سمنان سرخه در استان با قید کم آب بر بودن و سازگاری با اقلیم آب و هوایی منطقه تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بحث تأمین آب یکی از موارد و مؤلفه‌های اصلی برای موفقیت در این طرح است، تصریح کرد: استفاده از آب‌های نامتعارف در حوزه‌های جغرافیایی این سه شهر و همچنین استفاده از آب تصفیه‌شده از محل پساب و فاضلاب شهر سمنان می‌تواند راهگشای کمبودهای موجود در این بخش باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول