اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبرسانی سد بار به شهرهای فیروزه و نیشابور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبرسانی سد بار به شهر فیروزه و نیشابور خبر داد و گفت: برای تکمیل پروژه آبرسانی به نیشابور از محل چاه‌های فوشنجان ۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبرسانی سد بار به شهرهای فیروزه و نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حمید رضا جانباز امشب در حاشیه بازدید از وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان‌های نیشابور، زبرخان و فیروزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس گزارشات رسیده، مردم روستای کلاته زینل در فیروزه فاقد آب شرب مناسب هستند و از این رو مشکلات بسیاری در این بخش دارند، در راستای رفع مشکل آنها پروژه آبرسانی به روستای کلاته زینل شهرستان فیروزه هم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: همچنین، از محل اعتبارات متمرکز آب و فاضلاب کشور احداث مخزن جدید و ساختمان اداری برای روستای اسحاق آباد که در آستانه شهر شدن قرار دارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبرسانی سد بار به شهر فیروزه و نیشابور خبر داد و گفت: برای تکمیل پروژه آبرسانی به نیشابور از محل چاه‌های فوشنجان ۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

جانباز با بیان اینکه وضعیت قرارداد قبلی اجرای فاضلاب نیشابور مشخص شده، تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده قرارداد جدید احداث فاضلاب شهری و استفاده پساب فاضلاب برای صنایع فولادی نیشابور طی ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شده و بلافاصله به سمت اجرای آن می‌رویم.

نیشابور بیشترین حجم طرح‌های آبرسانی در خراسان رضوی را دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیشابور بیشترین حجم طرح‌های آبرسانی در این استان را دارد، اظهار کرد: در خراسان رضوی ۳۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب وجود دارد که ۵۰ درصد آن قدمت بالای ۳۰ سال دارد، همچنین، به طور میانگین برای مرمت هر کیلومتر ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سیدابراهیم علوی رقم اصلاح شبکه‌ها را سنگین دانست و اضافه کرد: براساس پیشنهادی که به نایب رییس مجلس ارائه کردیم، مقرر شد در قانون بودجه کشور ردیف اعتباری خاصی برای اصلاح و بازسازی تاسیسات  شبکه‌های فرسوده  آب و فاضلاب در قانون بودجه بیاید تا بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول