اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن باباکمال تویسرکان در دهه فجر

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان در دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن باباکمال تویسرکان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به دعوت نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با همراهی فرماندار این شهرستان و مسوولان استانی از روند چگونگی اجرای پروژه‌ در حال احداث ایستگاه باباکمال و پروژه محور چهار خطه تویسرکان به کنگاور بازدید و مشکلات و مسائل را از نزدیک بررسی کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در بازدید با حضور مسوولان کشوری و استانی از روند کند عملیات این دو پروژه و بدقولی‌ مسوولان و پیمانکار گلایه‌مند بود، امروز هم عملکرد ضعیف و کوتاهی در سرعت‌بخشی دو پروژه راه و ایستگاه راه‌آهن را در جمع مسوولان و خبرنگاران به شدت مورد انتقاد قرار داد و دلیل این موضوع را خواستار شد که مسوولان علت آن را نبود اعتبار اعلام کردند اما گویا این گونه دلایل قابل قبول برای روند کند اجرایی کار نبود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این برنامه به خبرنگاران با عذرخواهی از مردم تویسرکان به خاطر تاخیری که در کار اجرایی پروژه‌های چهارخطه تویسرکان به کنگاور و ایستگاه باباکمال به واسطه دیر ابلاغ شدن اعتبارات اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه در حال احداث ایستگاه باباکمال ۷۴ درصد است امیدواریم مابقی کار را ۲ الی ۳ ماه آینده انجام و دهه فجر امسال ایستگاه راه آهن باباکمال به مردم خدمات‌دهی داشته باشد.

وی درباره چهارخطه تویسرکان به کنگاور با اشاره به اینکه کل این محور ۳۳ کیلومتر باید چهارخطه می‌شد افزود: ۱۵ کیلومتر این محور در گذشته زیر بار ترافیک رفته و پنج کیلومتر بعدی آن هم آماده است و امیدواریم که حداکثر ۱۵ روز آینده علائم ایمنی آن را اداره کل راه و شهرسازی استان نصب و زیر بار ترافیک برده شود.

خیرالله خادمی با بیان اینکه همچنین پنج کیلومتر دیگر محور چهارخطه تویسرکان به کنگاور عملیات اجرایی آن در حال انجام است و تلاش داریم تا تابستان سال آینده برای عبور و مرور آماده شود گفت: امروز هم مجوز هشت کیلو متر بعدی داده شد و استان همدان باید مناقصه آن سریعا برگزار کند تا قبل از سال عملیات اجرایی آن را آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

وی با تقدیر از پیگیری‌های مستمر و ویژه نماینده مردم در مجلس برای تسریع در روند اجرایی و خدمات‌دهی دو پروژه راه آهن و چهارخطه گفت: به واسطه پیگیری آقای مفتح، وزیر راه و شهرسازی چندین بار درخصوص پروژه‌های استان همدان به ویژه پروژه‌های حوزه تویسرکان با آقای نوبخت معاون رئیس جمهور رایزنی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص مبالغ اعتباری برای پروژه ایستگاه راه‌آهن در هفته گذشته یادآور شد: همچنین برای محور چهارخطه تویسرکان به کنگاور ۱۲ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده که امیدواریم که بتوانیم تسریعی در عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک داشته باشیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت مطالبات کارگری پروژه راه‌آهن باباکمال تاکید کرد: اولویت ما در پروژه‌ها به طور حتم پرداخت مطالبات کارگری و پرسنلی پروژه راه‌آهن ملایر به کرمانشاه است.

خادمی افزود: مطالبات شرکت جهاد نصر کرمانشاه مدتی به تاخیر افتاده که با پیگیری انجام شده استاندار کرمانشاه و همدان طبق دستور آقای نوبخت معاون رئیس جمهور، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای این شرکت که مجری پروژه خط راه آهن ملایر به کرمانشاه، داده شد.

وی بیان کرد: حداکثر طی ۱۵ روز آینده تمام مطالبات جهاد نصر کرمانشاه را از طریق اسناد خزانه پرداخت می‌کنیم بر همین اساس مطالبات این شرکت در بحث راه آهن ملایر به کرمانشاه صفر خواهد شد.

انتهای پیام/89010/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول