اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تکمیل تعدادی از طرح‌های بازآفرینی ملایر در آینده نزدیک

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل تعدادی از طرح‌های بازآفرینی ملایر در آینده نزدیک خبر داد.

تکمیل تعدادی از طرح‌های بازآفرینی ملایر در آینده نزدیک

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر مهدی عبوری ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر با اشاره به بازدید از طرح‌‌های بازآفرینی شهرستان ملایر اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از این طرح‌ها امسال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی بازدیدی که از عملیات اجرایی مرکز درمانی منطقه سرجو ملایر داشتیم قول مساعد می‌دهیم همه اعتبار برای اجرای این طرح  تامین و تا دهه فجر شاهد افتتاح این طرح باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر طرح‌های بازآفرینی شهرستان از جمله کانال آبرو شمس‌آباد گفت: این طرح باید از کمربندی شهر عبور و به مرکز اصلی در تصفیه‌خانه واقع در منطقه ناسیونال برسد.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم نیز برای این طرح تامین خواهد شد گفت: با توجه به  آسیب‌های اجتماعی در منطقه شمس‌آباد ملایر، ایجاد سرای محله در این منطقه می‌تواند یک طرح جدید در حوزه بازآفرینی شهر باشد.

عبوری اظهار کرد: برای طرح مجتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندارد جزء طرح‌های شهرداری است و دارای نواقص است که در صورت رفع نواقص از محل کمک به شهرداری اعتبار لازم را به این طرح اختصاص خواهیم داد.

وی به طرح بازآفرینی یخدان میرفتاح ملایر اشاره کرد و افزود: این مجموعه یک اثر تاریخی ارزشمند است که در این زمینه اراضی که مربوط به شرکت بازآفرینی است، در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: برای نوسازی بافت فرسوده این طرح آمادگی داریم طرح جدید تعریف کرده و از املاک در اختیار شرکت بازآفرینی، برای اجرای طرح در اختیار قرار دهیم.

وی با اشاره به تعیین تکلیف خانه منصوری نیز اظهار کرد: از محل سهم ۱۰ درصد می‌توانیم به این مجموعه کمک کنیم.

عبوری با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبارات هر چه سریعتر صورتجلسه باید به استان و تهران ارسال شود گفت: همه تلاش خود را برای جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۸ برای ملایر خواهیم داشت.

وی ضمن تقدیر از کمک نمایندگان در پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه قیر تصریح کرد: با توجه به اینکه در لایحه بودجه ۹۹ این موضوع وجود نداشت، با کمک نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی مصوب و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: در صورت ابلاغ و اجرای این مصوبه، شهرستان ملایر در اولویت برای تخصیص سهمیه قیر قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهردارها با توجه به مشکلات مالی نمی‌توانند به تنهایی طرح‌های بازآفرینی را اجرا کنند در این زمینه دولت با تعریف طرح‌های مشارکتی در قالب اقدام مشترک، در اجرای این طرح‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول