اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار کنسولگری فرانسه در عربستان به اتباع خود

در پی وقوع انفجار در یک قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده عربستان سعودی، کنسولگری فرانسه به اتباع خود در این کشور هشدار داد.

هشدار کنسولگری فرانسه در عربستان به اتباع خود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنسولگری فرانسه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای به اتباع خود در عربستان سعودی یا کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، هشدار داد و از آن‌ها خواست جانب احتیاط را رعایت کنند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این هشدار کنسولگری فرانسه پس از آن بود که صبح امروز چهارشنبه انفجاری در یک قبرستان غیرمسلمانان در جده رخ داد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار در جریان برگزاری مراسم سالروز پایان جنگ جهانی اول در قبرستان غیرمسلمانان در شهر جده رخ داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه سفارتخانه‌های خارجی که در این مراسم شرکت داشتند، این حمله بزدلانه و غیرقابل توجیه را محکوم می‌کنند.

فرانسه همچنین از مسئولان سعودی خواست تا عامل این انفجار را شناسایی کرده و تحت تعقیب قضایی قرار دهند.

در این مراسم شماری از دیپلمات‌ها از جمله سرکنسول فرانسه مشارکت داشت و بر اثر وقوع انفجار دستکم چهار نفر زخمی شدند.(جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر سفارت فرانسه در امارات نیز در بیانیه‌ای به اتباع این کشور در امارات هشدار داد و از آن‌ها خواست تا جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول