اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تغییر نام حزب «کمونیست» قزاقستان در آستانه انتخابات

حزب کمونیست قزاقستان در جریان برگزاری کنگره پیش از انتخابات پارلمانی، به «حزب خلق قزاقستان» تغییر نام داد.

تغییر نام حزب «کمونیست» قزاقستان در آستانه انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در کنگره حزب کمونیست قزاقستان نام حزب تغییر و رئیس جدید آن انتخاب شد.

در پیش نویس قطعنامه دفتر سیاسی حزب مذکور آمده است: تمایل در حال گسترش ایدئولوژی سوسیالیستی در جهان دیده می‌شود و در نتیجه تعداد طرفداران آن، چه در خارج از کشور و چه در قزاقستان، در حال افزایش است. در این شرایط، جذب این دسته از شهروندان که منافع آنها در برنامه‌های احزاب دیگر پوشش نیافته است، موضوعیت پیدا می‌کند.  

در این راستا، با توجه به وجود تقاضا برای تغییر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، و همچنین نیاز به واکنش در برابر فرایندهای سیاسی، پیشنهاد می‌شود استراتژی حزب خلق کمونیست قزاقستان از طریق تغییر نام آن به «حزب خلق قزاقستان» تجدید نظر شود.

به این ترتیب، با تصمیم اکثر شرکت کنندگان این کنگره حزب مذکور نام خود را به حزب خلق قزاقستان تغییر داد و همچنین تغییراتی را در اساسنامه و برنامه حزب وارد می‌کند.

همچنین در جریان این کنگره «آیکین کانوراف» که قبل از این به عنوان یکی از سه دبیر کمیته مرکزی حزب خلق کمونیست فعالیت می‌کرد، به عنوان رئیس حزب خلق قزاقستان انتخاب شد.

به اتفاق آراء «ژمبیل احمداف»، «گوهر نگمان اف»، «ویکتار سمیرنف» و «آلژس سیزدیکاف» به عنوان دبیران کمیته مرکزی این حزب انتخاب شدند.

شایان ذکر است، بر اساس فرمان رئیس جمهور قزاقستان انتخابات پارلمانی در این کشور مورخ 10 ژانویه سال 2021 میلادی برگزار می‌شود و این حزب در انتخابات شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول