اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرونا قوی‌تر از آنفلوآنزا/ این روزها چیزی به نام سرماخوردگی نداریم!

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این روزها شیوع بیماری ویروس کرونا خیلی زیاد شده، انگار این ویروس اجازه چرخش به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی را نمی‌دهد.

کرونا قوی‌تر از آنفلوآنزا/ این روزها چیزی به نام سرماخوردگی نداریم!

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در فصل سرما، اظهار داشت: همه ساله در آغاز فصل پاییز و فصل زمستان شیوع بیماری آنفلوآنزا شایع بود که برخی‌ها در منزل و برخی‌ها در بیمارستان درمان می‌شدند.

وی ادامه داد: ولی چیزی که این روزها شایع است و نمی‌توان آن را انکار کرد بیماری ویروس کرونا است، در حال حاضر چرخه ویروس کرونا بالا رفته و انگار اجازه چرخش به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی را نمی‌دهد، بیش از ۹۰ درصد افراد که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارند با انجام تست بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده می‌شود.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افراد با داشتن علائمی همچون تب، لرز، تنگی نفس، دردبدن و اختصاصا از دست دادن حس بویایی و چشایی خود را در منزل قرنطینه کنند و در صورتی که علائم تشدید یافت با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست تشخیص کرونا بدهند.

شاه‌آبادی از بیمارانی که در قرنطینه ۱۴ روزه خانگی هستند خواست از مایعات و چای کمرنگ دارچینی استفاده کنند و افزود: توصیه می‌شود در این ایام بیماران از آب میوه طبیعی سیب و هویج استفاده کنند و از انگور، انار و شیر استفاده نکنند، چون شیر امکان دارد عوامل عفونت کرونا را بیشتر کند.

وی ادامه داد: کرونا را ساده نگیرید، قدرت انتقال ویروس بالا رفته کوچک‌ترین سهل‌انگاری امکان ابتلا را بالا می‌برد، میهمانی‌های خانوادگی، شب‌نشینی‌ها، دورهمی‌ها، مراسمان عزا و عروسی را تعطیل کنید، حتی‌المقدور از منزل بیرون نیاید و هنگام خروج حتما از ماسک استفاده کنند.

شاه‌آبادی در ادامه در خصوص فعالیت سامانه ۴۰۳۰، گفت: این سامانه یک سامانه مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی است که در مورد راه‌های کنترل و پیشگیری از کرونا و همچنین نحوه تشخیص و درمان آن اطلاعاتی را ارائه می‌دهد در ضمن کارشناسان مشاور تغذیه و سلامت روان از طریق این سامانه آماده پاسخگویی به سئوالات تغذیه‌ای و روانشناسی هستند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول