اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت طلا اندکی افزایش یافت

قیمت طلا با کمتر شدن ارزش دلار، اندکی افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران در حال سنجش چالش‌های لجستیکی پیرامون پخش انبوه واکسن کووید 19 هستند و همچنین با افزایش شمار مبتلایان، امکان حمایت اقتصادی بیشتر، افزایش یافته است.

قیمت طلا اندکی افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا با کمتر شدن ارزش دلار، اندکی افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در حال سنجش چالش‌های لجستیکی پیرامون پخش انبوه واکسن کووید 19 هستند و همچنین با افزایش شمار مبتلایان، امکان حمایت های اقتصادی بیشتر، افزایش یافته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.27 دلار افزایش 1878.59 دلار فروخته شد.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و این فلز گران بها را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان ساخت.

مارشال باروت، مشاور ارشد یک موسسه مشورتی برای جنوب آسیا گفت: «موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا افزایش یافته و به اقدامات پولی و مالی بیشتری نیاز خواهد بود... از این نظر، به طور کلی زمینه برای طلا منفی نخواهد شد.»

سیاست‌گذاران فدرال رزرو دیروز گفتند افزایش شمار مبتلایان به کرونا، خطری برای کند شدن دوباره اقتصاد آمریکا در ماه آتی به شمار می رود و به کمک های هدفمند دولتی بیشتری نیاز است.

ارزش طلا در روز دوشنبه 4.6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش روزانه از 11 آگوست به شمار می رود. این کاهش ناشی از اعلام اثربخشی 90 درصدی واکسن کووید 19 ساخته شده توسط یک شرکت آمریکا با کمک یک شرکت آلمانی بود که تمایل به ریسک پذیری در بازار را افزایش داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول