اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیرعامل آبفای اصفهان: موضوع ورود فاضلاب چادگان به زاینده‌رود بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون ورود فاضلاب محلات مندرجان و فصیحی در چادگان و روستای چنارود به زاینده‌رود، به معاونت مربوطه دستور بررسی و پیگیری داد.

مدیرعامل آبفای اصفهان: موضوع ورود فاضلاب چادگان به زاینده‌رود بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هاشم امینی پیش از ظهر امروز در ‌نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه آب به شکلی است که مردم تا زمان استفاده از آب در جریان فعالیت‌های این سازمان قرار نمی‌گیرند اما با قطع آب یا کاهش کیفیت آن متوجه اهمیت اقدامات این سازمان می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد: تا اسفند ماه ۱۳۹۸ دو شرکت در وزارت نیرو وجود داشت که یکی متولی خدمت‌رسانی آب و فاضلاب در روستا و دیگری در شهر مسؤولیت داشتند که پس از این تاریخ برای کاهش هزینه‌ها و استفاده از تجهیزات مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی منحل شد، البته آب‌بها و هزینه انشعاب در روستاها همچنان نصف نزدیک‌ترین شهر مجاور است.

وی اضافه کرد: برای خدمت‌رسانی  سامانه ۱۵۲۲ را راه‌اندازی کردیم و این سامانه را در روستاها نیز فعال کردیم که نیاز داشت تا پرونده‌ها الکترونیک شود و از ۲۵۰ هزار پرونده روستاها تاکنون ۹۵ درصد بایگانی الکترونیک شده‌اند تا مراجعه حضوری کاهش یابد.

اصلاح ۳۰۰ کیلومتر از شبکه در طول ۱۰۰ روز

امینی گفت: اصلاح شبکه آب و فاضلاب روستایی از اولویت‌های این شرکت است و در همین راستا طرح ۳۰۰-۱۰۰ را شروع کردیم که باید طی مدت ۱۰۰ روز ۳۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام دهیم و تأسیسات روستایی را به نزدیک‌ترین زیرساخت شهری متصل کنیم.

۳۰ درصد روستاهای دارای شبکه فاضلاب در استان اصفهان هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: در شش ماهه اول سال ۹۹ آبرسانی پایدار را برای ۳۲ روستا انجام دادیم و برنامه‌ریزی کردیم تا این عدد در پایان سال به ۷۰ روستا برسد، یازده روستای شهرستان فلاورجان قرار است از طریق قرارداد بیع‌متقابل فاضلاب‌کشی شوند و در مجموع از ۶۰ روستای کشور که دارای فاضلاب هستند ۱۸ روستا در اصفهان هستند.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در راستای کنترل کیفی گفت: آزمایشگاه دوم شرکت آب و فاضلاب در محل چاه‌های فلمن به زودی افتتاح خواهد شد و خودروی سیار کنترل کیفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر آن استاندارد ۱۷۰۲۵ که استانداردی سخت‌گیرانه است و پیش از این صرفاً در شهر اصفهان اجرا می‌شد در روستاها نیز اجرایی می‌شود.

امینی تصریح کرد: تا سال گذشته ۳۰۰ روستا به شبکه آب وصل بودند که در سال جاری نیز ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اتصال ۲۱۰ روستا در قالب ۱۷ مجتمع انجام شده است.

تکمیل تصفیه‌خانه چادگان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: فاضلاب خام وارد دریاچه سد زاینده‌رود نمی‌شود و از صد سال قبل دفع فاضلاب در چادگان به صورت جذبی انجام می‌شود، تاکنون ۶۰ درصد طرح تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان اجرا شده و اجرای کامل این طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال جاری حدود ۹۹ میلیارد ریال آن مصوب شده که باید دید چقدر از آن تخصیص می‌یابد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون ورود فاضلاب محلات مندرجان و فصیحی در چادگان و روستای چنارود نیز به معاونت مربوطه دستور بررسی و پیگیری داد.

امینی خطرنشان کرد: انتخاب پیمانکار اجرای طرح آبرسانی به روستاهای سینه‌کوه چادگان انجام شده و در همان ابتدای تیر ماه دو روستای کلب علی و علی عرب با دو کیلومتر لوله‌کشی به شبکه آب شهری متصل شدند و این یکی از مزایای ادغام دو اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی بود چرا که کارشناسان آب و فاضلاب روستایی به دنبال احداث یک تصفیه‌خانه با هزینه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی بودند.

جلب مشارکت ۲۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های آبفا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: در این دوره بخش خصوصی مشارکت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌ها داشته و در هفته گذشته مذاکراتی برای مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای شبکه فاضلاب شهر چرمهین در شهرستان لنجان انجام داده‌ایم.

تصور مردم از میزان مصرف آب در صنایع صحیح نیست

وی اضافه کرد: در میان مردم تصوراتی درباره مصرف آب صنایع وجود دارد در حالی که شرکت فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، نیروگاه شهید منتظری و به تازگی نیروگاه اسلام آباد در حال استفاده از پساب در فرآیند تولید هستند.

امینی در پاسخ به سؤال درباره تغییر کیفیت آب در زمان اضافه شدن آب چاه به آب تصفیه‌خانه باباشیخ علی گفت: با اضافه شدن آب چاه در فصل تابستان EC آب از ۴۰۰ به ۵۰۰ تغییر می‌کند و ذائقه مردم این تغییر را متوجه می‌شود اما این به معنای مشکل در آب شبکه نیست و استانداردها کاملاٌ رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: مجری طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان این شرکت نیست و قرار بود این سامانه در سال ۱۳۸۷ به آبفا تحویل شود اما این اتفاق نیفتاده و آب منطقه‌ای عنوان کرده بخش کوچکی از این طرح تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول