اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عزم سیستم بانکی خراسان رضوی برای حمایت از بخش صنعت و تولید

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: سیستم بانکی در این استان عزم جدی دارد که از حوزه صنعت و تولید حمایت قابل‌توجهی داشته باشد و بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف سازد.

عزم سیستم بانکی خراسان رضوی برای حمایت از بخش صنعت و تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حمید صفایی نیکو ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سیستم بانکی عزم دارد تا در بخش صنعت و تولید حمایت جدی داشته باشد و سهم قابل‌توجهی از مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به شعار سال «جهش تولید» و تأکید بر اینکه گردش نقدینگی و هدایت به سمت صنایع یکی از وظایف و تکالیف سیستم بانکی به‌شمار می‌آید، گفت: طی برگزاری جلسه‌ای با بخش خصوصی از راهکارهای قانونی همچون کمیته تأمین مالی کشوری و استانی، دبیرخانه کمیسیون هماهنگی استان و ستاد تسهیل استفاده شد تا به واحدهایی که در زمینه سرمایه در گردش و ثابت مشکلاتی دارند، کمک شود.

وی تقسیم‌بندی منابع بانکی را دارای دو حوزه خواند و خاطرنشان کرد: یکی از این منابع در قالب ماده‌ها و تبصره‌های قانونی همچون تبصره ۱۶ و ۱۸ یا حمایت از مددجویان بهزیستی کمیته امداد و غیره تقسیم‌بندی می‌شود و برخی دیگر از منابع صرف بخش صنعت و تولید می‌شود.

صفایی نیکو با تأکید بر اینکه در بخش صنعت و تولید تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی به‌منظور حمایت صورت گرفته است، افزود: یکی از این اولویت‌ها سرمایه در گردش یا تأمین مالی واحدهای تولیدی است که در اولویت قرار دارد تا اشتغال پایدار در میان واحدهای تولیدی ایجاد شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تصریح کرد: اولویت بعدی بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است تا هزینه قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی پایین بیاید و نوسازی دستگاه‌ها در کارخانه‌ها هزینه مصرف انرژی را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از این اعتبارات صرف طرح‌هایی می‌شود که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا با حمایت بانکی ادامه حیات داشته و به تولید برسد.

شناسایی و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی در قوچان

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید منویات مقام معظم رهبری کاربردی و راهبردی شود، گفت: برنامه‌ریزی به‌منظور شناسایی و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تولیدی در قوچان در حال انجام است تا موانع تولید احصاء شود.

علی آذری با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای صنعتی در سیستم اداری ، تأمین منابع مالی است و برای برگشت این واحدها به سیستم تولید همه باید تلاش کنند، بیان کرد: حضور مدیران استانی و دیدار چهره به چهره با صنعتگران و سرمایه‌گذاران می‌تواند موانع کارخانه‌ها را برطرف کرده و آن‌ها را به مسیر تولید برگرداند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول