اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجباری برای حضور معلمان در مدارس نیست/ مدیران حق اجبار ندارند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدیران نمی‌توانند معلمان را به حضور در مدارس اجبار کنند.

اجباری برای حضور معلمان در مدارس نیست/ مدیران حق اجبار ندارند

 خبرگزاری فارس ـ همدان، تعدادی از معلمان استان همدان گلایه‌هایی داشتند مبنی بر اینکه عوامل اجرایی و مدیران مدارس روستایی به آنها اجبار می‌کنند که در مدارس حاضر شوند و به دانش آموزانی این مناطق که دسترسی به اینترنت ندارند، آموزش دهند در صورتی که اجباری برای حضور معلم در مدارس نیست.

این افراد باید مسیر طولانی را طی کنند و خطرات ابتلا به کرونا را به جان بخرند و در کلاس‌هایی حاضر شوند که دانش‌آموزان خود حضور نمی‌یابند و مدیران خود نیز در مدارس حضور ندارند.

معلمان گلایه‌مند از این وضعیت، خواستار رسیدگی به این وضعیت بودند که به سراغ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان رفتیم و صحبت‌های او را شنیدیم.

معصومه خدابنده‌لو اظهار کرد: باید موردی عنوان شود که مدیران کدام مدارس معلمان را اجبار به حضور در مدارس کرده‌اند چراکه تاکنون با چنین مسئله‌ای برخورد نکردیم و می‌توان گفت که اصلا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشد چون ممکن است مراجعه‌کننده مدارک و یا گواهی نیاز داشته باشد گفت: مدیر مدرسه موظف به حضور در مدرسه است تا پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی حضور دانش‌آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نبوده و اختیاری و با رضایت والدین بوده است افزود: از زمان اعلام تعطیلی مدارس نیز حضور معلمان اجباری نبوده است.

وی با تاکید به اینکه فکر نمی‌کنم هیچ مدیری بخواهد که معلم خود را مجبور کند که سرکلاس حاضر شود و در آنجا از برنامه شاد استفاده کند افزود: اگر مواردی است اعلام شود تا پیگیری کنیم.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: هر هفته نیز مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان پیام تعطیلی مدارس را اعلام و عنوان می‌کند که این تعطیلی به این معناست که مدیر و کادر اجرایی در مدارس حضور داشته باشند اما برای معلمان اجباری نیست.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم مصوبه‌ای دریافت کنیم که در برخی روستاها اگر اولیا رضایت داشتند هر روز یک پایه از دانش‌آموزان به مدارس بیایند و رفع اشکال کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه هفته آینده این نهایی خواهد شد و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد افزود: در حال حاضر اجباری به حضور معلمان در مدارس نیست و دانش‌آموزان نیز در مدارس حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه شاید مدیری یک روز برایش کاری پیش آمده و نتوانسته به مدرسه برود و معلمش را اجبار به حضور کرده که آن هم موردی گفت: شاید موردی باشد اما چنین موضوعی از سوی اموزش و پرورش ابلاع نشده که معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول