اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت مرکز مطالعات چشم در شاهرود/ آخرین شرایط تخت‌های بیمارستانی در شرق استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از فعالیت مرکز مطالعات چشم در این شهرستان خبر داد و آخرین شرایط تخت‌های بیمارستانی را در شرق استان سمنان تشریح کرد.

فعالیت مرکز مطالعات چشم در شاهرود/ آخرین شرایط تخت‌های بیمارستانی در شرق استان سمنان

رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، سه تخت بیمارستانی در شاهرود وجود دارد؛ در صورتی که در کشور این عدد ۱.۵ تخت بوده و این نشان‌دهنده توانمندی بالای درمانی در شرق استان سمنان است.

او به حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و گفت: ۹ مرکز تحقیقاتی و یک مرکز جامع مصوب در این حوزه وجود دارد که بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با سلامت را در شاهرود انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مرکز مطالعات چشم در شاهرود برقرار شده که ۱۰۰ مقاله تاکنون در حوزه چشم در دنیا انتشار داده است.

چمن با بیان اینکه دو خوابگاه دانشجویی در دست ساخت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود وجود دارد، اظهار کرد: خوابگاه دختران در حال تجهیز است که ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و خوابگاه پسران نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اورژانس بزرگ شاهرود گفت: این اورژانس پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع وسعت و ۷۵ تخت ظرفیت دارد و بالای ۹۰ درصد تجهیز شده است؛ برای همین یکی از اورژانس‌های بزرگ کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پلی کلینیک تخصصی شاهرود و بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی هم در این شهر راه‌اندازی شده است.

چمن با اشاره به انجام یک هزار و ۵۰۰ مورد آنژیوگرافی در یک سال اخیر در شهرستان شاهرود گفت: این مهم سبب شد تا از سرگردانی خانواده‌ها در شهرهای دیگر جلوگیری شود و بتوانیم با قوت، بخش جراحی قلب را هم راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در درمان نازایی و ناباروری در کشور دچار مشکل هستیم و ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌ها به خدمات ناباروری و نازایی نیاز دارند، عنوان کرد: با تأمین نیروی متخصص در این راستا، مرکزی در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۵۵ پروژه در بخش بهداشت و درمان شاهرود وجود داشت که بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول