اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بیش از 24 هزار خدمت سلامت به عشایر لرستان ارائه شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شش ماهه دوم سالجاری بیش از 24000 خدمت سلامت به عشایر استان ارائه شده است.

بیش از 24 هزار خدمت سلامت به عشایر لرستان ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات سلامت برای جمعیت عشایری و روستایی 23 هزار و 887 نفری از توابع سه شهرستان خرم آباد، پلدختر و چگنی ارائه شده‌اند.

وی اظهار کرد: این برنامه در راستای طرح مشترک وزارت بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عشایر و روستاییان مناطق جنگی و مناطق پشتیبان جنگی مانند لرستان انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: در این برنامه هزار و 353 مورد ویزیت پزشک عمومی و به همین تعداد نسخه دارویی برای مراجعه کنندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین هزار و 262 مورد ویزیت تخصصی شامل تخصص کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی عمومی به انضمام همین تعداد نسخه دارویی ارائه شده است.

کوشکی با اشاره به مراقبت بیش از 2 هزار و 140 کودک زیر 5 سال در این برنامه، گفت: برای 88 نفر واجدالشرایط واکسیناسیون انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: باتوجه به شیوع ویروس "کووید 19" در کشور غربالگری کرونا برای بیش از 5 هزار و 200 نفر انجام و از 13 مورد مشکوک نمونه گیری شد.

وی اظهار کرد: بیش از 6 هزار و 500 مورد اقلام بهداشتی شامل ماسک، الکل و مایع دستشویی نیز در بین عشایر و روستاییان این مناطق توزیع شد.

کوشکی مقوله ی آموزش سلامت را برای عشایر و روستاییان ضروری دانست و گفت: در این طرح بیش از 6 هزار بسته آموزشی سلامت از جمله بروشور، تراکت و پمفلت در بین این جمعیت خدمت دیده توزیع شد.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: دیگر خدمات مهم ارائه شده در این هماورد 191 خدمت دندانپزشکی، 51مورد آزمایش های روتین بارداری، 173 خدمت آزمایشگاهی و 133 مورد ارجاع به آزمایشگاه های مرجع بود که انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول