اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه خواستار تجدید مذاکره میان باکو و ایروان درباره قره‌باغ شد

وزیر خارجه فرانسه از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست تا به تحدید مذاکره درباره وضعیت منطقه قره‌باغ بپردازند.

فرانسه خواستار تجدید مذاکره میان باکو و ایروان درباره قره‌باغ شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه از باکو و ایروان خواست تا به تجدید گفت‌وگوهای خود درباره قره‌باغ بپردازند.

وی طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «جدای از توافق آتش‌بسی که روز گذشته اعلام شد، از سرگیری گفت‌وگوها میان دو طرف درباره راه‌حل طولانی مدت در خصوص درگیری هنوز ضروری است. فرانسه نقش خود را به طور کامل در چارچوب ریاست گروه مینسک ایفا خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز امیدواری درباره آغاز سریع این گفت‌وگوها گفت: «این گفت‌وگوها به ویژه باید به مردمی که طی هفته‌های گذشته به دلیل درگیری آواره شدند و به تعیین آینده منطقه قره‌باغ بپردازد.»

وی تاکید کرد: «توقف درگیری‌ها ضروری است و به همین دلیل است که ما انتظار اجرای دقیق تعهداتی هستیم که توسط آذربایجان مورد پذیرش قرار گرفته است. در همین خصوص،  ما ترکیه را فرا می‌خوانیم که هیچ اقدامی علیه این هدف اولیه اتخاذ نکند.»

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد روز سه‌شنبه از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

روسیه نیز موظف است نیروهای خود را به عنوان حافظ صلح در منطقه قره‌باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول