اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و مرمت بازار سرپوش نیشابور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به اداره میراث فرهنگی نیشابور برای تکمیل و مرمت بازار سرپوش این شهرستان خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و مرمت بازار سرپوش نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی نیکزاد امشب در جلسه رفع مشکلات نیشابور، فیروزه و زبرخان که در فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: مطالباتی که درخواست شد نیاز به قانون‌گذاری دارد، ما در دو مقطع مصوبه خواهیم داشت و یک ماه بعد نیز جلسه‌ای می‌گذاریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دستگاه اجرایی نیستیم، اما روی اعتبار و مباحث نظارتی می‌توانیم تا حدودی گره‌ای از مشکلات سه شهر نیشابور، زبرخات و فیروزه را حل کنیم.

وی در رابطه با واگذاری زمین ۹۹ ساله برای مسکن ملی در نیشابور بیان کرد: طی مدت ۲۰ روز اداره کل شهرسازی خراسان رضوی باید زمین ۹۹ ساله را واگذار و ستاد اجرایی پیمانکار را مشخص کند.

نیکزاد در رابطه با حل مشکل سی ان جی نیشابور گفت: به درخواست شهرداری نیشابور و تایید استانداری تا سقف ۲۰ میلیارد تومان وزارت کشور وام با بهره ۴ درصد برای تسهیلات احداث سی ان جی در اختیار شهرداری نیشابور قرار می‌دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همچنین به شهرداری زبرخان با طرح توجیه شهرداری برای تولید جدول وام ۴ درصد با تایید استانداری ظرف مدت یک ماه داده می‌شود.

وی از رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواست تا پایان بهمن ماه سال جاری به شهرداری‌های شهرهای عشق آباد، قدمگاه و فیروزه هر کدام یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی بدهد.

نیکزاد افزود: ۱۵ اتوبوس از شهرداری نیشابور با اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای تجهیز و نوسازی ظرف یک ماه آینده به تهران برود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بحث تامین نهاده‌های دامی خراسان رضوی از جمله جو، ذرت و کنجاله سویا در سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان، طی مدت یک هفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام وزرات جهاد کشاورزی ۱۰ درصد به سهمیه این سه شهر اضافه کند و ظرفیت جو و ذرت این سه شهرستان را به ۵ هزار تن و نیز ظرفیت کنجاله سویا را به ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزایش دهد.

وی از تخصیص ۵۰ میلیون تومان اعتبار از استانداری خراسان رضوی برای تامین اعتبار  گلزار شهدای نیشابور خبر داد و گفت: ارکانی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان برای زیرسازی و آسفالت ۶ کیلومتر باقی مانده از جاده بار برای ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ رایزنی کند.

نیکزاد ادامه داد: همچنین جاده ۲۵ کیلومتری حسن‌آباد به ینگجه ۱۲ کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۳ کیلومتر باقی مانده تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستای کلات زینل با تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی می‌شود، تاکید کرد: با مسئولیت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، ارکانی و دعوت از فولاد خراسان مشکل تامین اعتبار فاضلاب سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان طی ۱۰ روز آینده حل می‌شود.

وی در خصوص طرح هادی روستایی بیان کرد: در  روستاهایی که از نظر طرح هادی روستایی به سقف زمانی رسیده، اعتبار لازم به صورت‌ یک سوم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک سوم از طریق برنامه و بودجه و یک سوم توسط استانداری خراسان رضوی تأمین می‌شود.

نیکزاد در رابطه با بلاتکلیفی انبار گمرک در زبرخان گفت: موضوع گمرک ظرف مدت ۱۰ روز حل می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسفالت جاده اسحاق‌آباد به کدکن و زبرخان همراه با تعریض جاده قدمگاه به درود و نیز روکش آسفالت راه‌های روستایی، تصریح کرد: سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان ۷۱۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۱۶۱ کیلومتر آن آسفالت ندارد، سازمان راهداری تأمین قیر ۴۰ کیلومتر راه روستایی را در صورت آماده‌سازی زیرسازی آن توسط فرمانداری شهرستان، را تقبل کند.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به سازمان میراث فرهنگی نیشابور برای تکمیل و مرمت بازار سرپوش نیشابور خبر داد و گفت: موضوع خیابان‌های اطراف بازار سرپوش توسط ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان به کمیسیون ماده ۵ می‌رود تا برای تعریض معبر و بازگشایی معابر جدید مورد بررسی قرار گیرد.

نیکزاد تاکید کرد: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از مرکز صدا و سیمای کشور برای تکمیل مرکز صدا و سیمای مرکز نیشابور اختصاص می‌یابد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدورام طی یک ماه آینده شاهد به بار نشستن این مصوبات که براساس قانون و توان کشور است، باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول