اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انتقال آب رودخانه کرج به تهران و بحران آب در البرز!

عضو شورای عالی استان های کشور و نماینده استان البرز در این شورا ، پیگیری افزایش سهم حق آبه استان البرز از رئیس جمهور و وزیر نیرو را از رئیس شورای عالی استان های کشور خواستار شد.

انتقال آب رودخانه کرج به تهران و بحران آب در البرز!

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، محمدحسین محمدمیرزا عضو شورای عالی استان‌های کشور، عصر امروز در نشست شورای شهرستان فردیس که روز سه شنبه  با حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور برگزار شد، با اشاره به مشکلات کم آبی در استان البرز با وجود سدهای امیر کبیر و طالقان در این استان، گفت: قرار است آب سد امیرکبیر و رودخانه کرج به تهران انتقال یابد که این امر موجب بین رفتن طبیعت جاده چالوس به عنوان یکی از چهار جاده زیبای دنیا وبخش مهمی از  صنعت گردشگری استان می شود. همچنین  اکوسیستم منطقه و ماهی قزل آلای کرج از بین خواهد رفت و زندگی آبزیان منطقه به خطر می افتد.‌

وی با یادآوری اینکه علیرغم کم آبی های موجود، شهرستان فردیس و برخی از شهرهای البرز  از آب های سطحی استان سهمی ندارند؛ از رئیس شورای عالی استان های کشور خواست تا از طریق مکاتبه با ریاست جمهوری و وزیر نیرو، سهم حق آبه ویژه ای برای استان البرز درخواست کند.

عضو شورای شهرستان فردیس با بیان اینکه جمعیت  شهرستان فردیس بیش از چند برابر استان های دیگر است؛  گفت: با وجود جمعیت متراکم و بیش از ۷۰۰ هزار نفری این شهرستان، امکانات و زیرساخت های لازم در منطقه فراهم نشده و نیازمند نگاه ویژه و حمایت مسؤولان است.

وی در بخش دیگری با تاکید براهمیت جایگاه شوراهای اسلامی و نقش  شورای عالی استان ها  در امور کشور، بیان کرد: شوراهای شهرو روستا  پس از مجلس  می توانند به تصویب قانون اقدام کنند و شورای عالی استان ها در راس آنها می تواند به صورت مستقیم به مجلس و دولت طرح و لایحه ارائه کند.

 ‌محمدمیرزا به توجه قانونگذار به جایگاه شورا اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه  ۲۵ هزار ۹۹۲ نفر عضو شورای شهر و روستا در سطح کشور به خدمت مشغولند و اختصاص چند ماده قانون اساسی به شوراها نشاندهنده اهمیت  جایگاه شوراهاست؛   اما عدم اجرای مدیریت یکپارچه شهری، موجب شده جایگاه شوراها توسط  بسیاری از دستگاه ها جدی گرفته نشود

وی با تاکید بر لزوم تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه شورا بسزاری از گسئولان کشور در شورای عالی استان ها حضور یافته و بسیاری از خواسته های به حق شوراها از طریق وزرا مطالبه و پیگیری و اجابت می شود. اما متاسفانه در استان ها و شهرستان ها گاهی رئیس دفتر یک بخشدار به عضو شورا امر و نهی می کند.

 عضو شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه جایگاه شورا در جامعه باید حفظ و تبیین  شود؛ ادامه داد:  امیدواریم با تصویب و احرای قانون مدیریت یکپارچه شهری بتوانیم از ظرفیت شوراها در جهت خدمت بیشتر به مردم بهره گیری کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول