اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جلالی: بدون مشارکت ایران نمی‌توان تحکیم امنیت در آسیای مرکزی را مورد بحث قرار داد

سفیر ایران در روسیه با اشاره به نشست سران سازمان همکاری شانگهای عنوان کرد: بدون مشارکت ایران نمی‌توان موضوعات مربوط به تحکیم امنیت در آسیای مرکزی و مسائل توسعه اقتصادی منطقه‌ای را به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار داد.

جلالی: بدون مشارکت ایران نمی‌توان تحکیم امنیت در آسیای مرکزی را مورد بحث قرار داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (سه شنبه) در توئیتی به مناسبت برگزاری بیستمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای نوشت: امروز رئیس جمهور اسلامی ایران در بیستمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی کرد. این سازمان از نقش محوری در پیشبرد چندجانبه‌گرایی در صحنه بین‌المللی برخوردار است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از فعال ترین کشورهای عضو ناظر دارای روابط خوبی با دیگر اعضای سازمان همکاری شانگهای است.

 جلالی عنوان کرد: بدون مشارکت ایران نمی‌توان موضوعات مربوط به تحکیم امنیت در آسیای مرکزی و مسائل توسعه اقتصادی منطقه ای را به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار داد. 

 سفیر ایران در پایان خاطرنشان کرد: ایران از ایده روسیه مبنی بر ایجاد کریدور سبز به جای جنگ اقتصادی و تحریم استقبال می‌کند.

به گزارش فارس،  بیستمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و به ریاست و میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه ۲۰ آبان ماه به صورت برخط (ویدئو کنفرانس) برگزار شد. در این نشست مهمترین موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر روسای جمهور کشورهای عضو قرار گرفت. 

این سازمان، ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. بعدها، هند و پاکستان نیز به این سازمان پیوستند.

کشورهای ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول