اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبرخوب| دستگاه سی تی اسکن برای سرخس تهیه شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس از تهیه شدن دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان لقمان حکیم این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگاه آماده و در آستانه ارسال به شهرستان سرخس است.

خبرخوب| دستگاه سی تی اسکن برای سرخس تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، معاون فرماندار سرخس در جلسه ستاد کرونا شهرستان سرخس گفت: دستگاه‌های اداری همچون ابتدای شیوع کرونا اکنون نیز با توجه افزایش بیماران کرونایی به صورت جدی همکاری داشته باشند.

مهدی اردونی دوستی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بحرانی در شهرستان‌های استان، اگر نتوانیم این کرونا را در سرخس مدیریت کنیم وضعیت سرخس بحرانی می‌شود.

وی درباره تصمیم ستاد کرونا شهرستان برای برگزاری نماز جمعه گفت: ملاک تصمیم‌گیری در این باره وضعیت شهرستان در نرم افزار ماسک است که بر اساس داده‌های آماری این نرم افزار، وضعیت سرخس نارنجی است.

اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» در سرخس

فرمانده سپاه سرخس نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح «مسجد سنگر سلامت» گفت: علیرغم تلاش‌ها، این ویروس شیوع بیشتری داشته و مبتلایان و فوتی‌ها در حال افزایش است و امکانات درمانی شهرستان دیگر پاسخگوی این همه جمعیت نیست.

سرهنگ مجید آذرکیش عنوان کرد: افراد مبتلا را باید کنترل کنیم تا مانع گسترش ویروس شویم و شناسایی افراد مشکوک، مبتلا و کنترل آنها، زنجیره انتقال را قطع می‌کند.

وی با بیان اینکه با کمک کادر بهداشت و درمان، از ظرفیت بسیج استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در این طرح۵۰ درصد پایگاه‌ها فعال می‌شوند و افراد مشکوک از طرق مختلف برای کنترل شیوع کرونا شناسایی می‌شوند و از این افراد برای عدم حضور در اجتماعات مراقبت می‌شود ضمن اینکه پایگاه‌های بسیج در مساجد مستقر است تا با همکاری روحانیت کار انجام شود.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: با توجه به دستور استانداری با روسای اداراتی که کارکنان مبتلا را مجبور به حضور در محیط کار کنند برخورد می‌شود.

وی از تهیه بسته معیشتی و بهداشتی برای افراد مثبت کرونایی خبر داد و افزود: فضاسازی فرهنگی و تبلیغی درباره کنترل شیوع کرونا در جغرافیای پایگاه انجام می‌شود که نیاز به همکاری بخشداری‌ها و شهرداری‌ها است.

آذرکیش امر به معروف و نهی از منکر با موضوع رعایت مسائل بهداشتی را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تهیه و تحویل ماسک رایگان انجام شده است.

دستگاه سی تی اسکن برای سرخس تهیه شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی از ابتدای شیوع کرونا در کنار ما بودند و با این طرح «مسجد سنگر سلامت » با شکل سازمان یافته‌تر در کنار ما هستند.

حمیدرضا سالاری افزود: تعداد بستری‌ها در بیمارستان لقمان حکیم سرخس خیلی بالا رفته است و دیروز ۱۲ نفر در بیمارستان بستری بودند.

وی عنوان کرد: دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان سرخس تقریباً آماده شده و در آستانه ارسال به سرخس است.

سالاری بیان کرد: تست پرستار‌های بیمارستان مرتب مثبت می‌شود و پرستاران ما به استعلاجی می‌روند و متاسفانه کسی نیست که جایشان را پر کند و با مشکل نیروی انسانی نیز مواجه هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با تاکید بر اینکه گندزدایی باید مجدد تقویت شود، گفت: اگر از من بپرسید وضعیت سرخس قرمز است.

انتهای پیام/70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول