اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأسیسات شرکت گاز استان سمنان پایش می‌شود

رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان گفت: طراحی سیستم برنامه‌ریزی تعمیرات بر مبنای نگهداری مستقیم برای پایش تأسیسات شرکت گاز استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

تأسیسات شرکت گاز استان سمنان پایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس از شرکت گاز استان سمنان خواسته‌اند تا به نشتی گاز علمک‌های واحدهای مسکونی رسیدگی کنند و می‌گویند: تقریباً در تمام کوچه‌ها در علمک گاز نشتی‌های شدیدی وجود دارد که هم بوی آن اذیت کننده است، هم خطر انفجار دارد و هم اسراف منابع ملی است. هر چقدر هم تماس می‌گیریم، نگاه می‌کنند و میگویند مشکلی نیست.

محمد مستخدمین‌حسینی، رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان در همین حال اظهار کرد: جلسه آموزشی و ارائه نتایج پروژه «بازرسی و نگهداری مستقیم DI&M» با حضور همکاران ستادی و نواحی شرکت گاز استان سمنان به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ مشکل اصلی در شناسایی نشر متان از تجهیزات این است که نشرها(به‌ویژه نشر فرار یا همان نشتی) غیرقابل مشاهده، نامنظم و بدون جلب‌توجه رخ می‌دهند.

او با اشاره به اینکه بازرسی و نگهداری مستقیم از تأسیسات یکی از بهترین روش‌های کاهش نشر متان است، افزود: با تشخیص محل نشر، اندازه‌گیری، اولویت‌بندی و تعمیر تجهیزات معیوب از انتشار متان به محیط کاسته و باعث صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود؛ به علت اینکه  انواع مختلف تجهیزات دارای ظرفیت‌های نشتی مختلفی هستند؛ باید یک برنامه مدیریت نشر فرار شامل موارد ثبت مقدار نشتی با استفاده از تجهیزات پیشرفته اندازه‌گیری میزان نشت مدیریت داده‌های ثبت‌شده و مستندسازی را طراحی کرد.

رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان سمنان گفت: در صورت اجرای سیستم DI&M، تجهیزات بازرسی‌شده، نشتی‌ها مشخص، کدگذاری و تعمیر می‌شوند و برنامه بازرسی ادواری برمبنای تاریخچه نشتی‌های قبلی و سیاست‌های سازمان انجام می‌شود؛ همچنین با توجه به اینکه این طرح منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سازمان می‌شود، امکان استفاده از مکانیزم‌های بین‌المللی برای ثبت پروژه و فروش گواهی‌های کاهش انتشار در بازارهای بین‌المللی وجود دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول