اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

15 هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های کردستان توقیف شده‌اند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: در حال حاضر بر اساس برآورد اولیه 15 هزار موتورسیکلت در 18 پارکینگ سطح استان توقیف شده که مربوط به قبل از سال 98 هستند و به اصطلاح به آنها موتورسیکلت‌های رسوبی می‌گویند.

15 هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های کردستان توقیف شده‌اند

به گزارش خبرنگار فارس در سنندج, سرهنگ برزو مرادی در نشست تشریح نحوه جدید ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی با خبرنگاران با اشاره به فرآیند جدید ترخیص موتورسیکلت‌ها, اظهار کرد: از امروز فرآیند جدید ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا می‌شود. 

وی افزود: از این پس اگر صاحب موتورسیکلت متعهد شود که از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کند می‌تواند بدون ارائه بیمه اقدام به ترخیص موتورسیکلت و به محل سکونت خود منتقل کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه سرعت بخشیدن به ترخیص‌ها و ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اولویت ما است, ادامه داد: بعضا این موتورسیکلت‌ها از سال 90 در پارکینگ‌ها وجود داشت.

سرهنگ مرادی یادآور شد: یکی از موانع اصلی که شهروندان به دنبال رفع توقیف موتورسیکلت‌های خود نمی‌رفتند, هزینه پارکینگ‌ها بوده است و با اجرای این طرح مالکین از موقعیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همه بخش‌های مختلف راهور و همه شهرستان‌ها در این طرح شرکت خواهند کرد و  پلیس + 10 نیز مشارکت خواهد داشت تا این طرح با موفقیت انجام شود و هدف این است که ترخیص به صورت یک ساعته انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه صرفا اصل جریمه‌ها دریافت می‌شود، گفت:  مالکین باید با رعایت پروتکل‌ها از این فرصت استفاده کنند و اگر شخصی در این دو ماه برای ترخیص مراجعه نکند، موتورسیکلت بلاصاحب شناخته می‌شود و به فروش می‌رسد و مبلغ فروش نیز تا شش ماه نگهداری می‌شود تا اگر مراجعه کردند به آنها واریز شود اما پس از آن 6 ماه پول به حساب خزانه خواهد رفت.

سرهنگ مرادی اظهار کرد: افرادی که گواهینامه ندارند نیز در صورت تعهد به اینکه از موتورسیکلت خود استفاده نمی‌کنند و صرفا قصد فروش یا انتقال به محل سکونت را دارند نیز می‌توانند به وسیله خودروهای باری موتورسیکلت خود را ترخیص و منتقل کنند.

وی افزود: شرایط ما بسیار آسان است و هیچ سخت گیری نشده است و تلاش این است که مردم به اموال خود برسند و فرآیندهای سیستمی نیز تسهیل و موانع برطرف شده است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول