اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌های جامانده از ثبت‌نام در همدان

معاون آموزش ابتدایی استان همدان از آغاز طرح پوشش سراسری آموزش رایگان و مجازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی همدان خبر داد.

آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌های جامانده از ثبت‌نام در همدان

معصومه خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای طرح پوشش سراسری آموزش رایگان و مجازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی در استان خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که به دلیل شیوع کرونا، مانند سال‌های گذشته استقبال چندانی از ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ نداشتیم، به همین خاطر طرح سراسری آموزش رایگان و مجازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ نوآموز ثبت‌نام کرده بودند و امسال تنها در شهریورماه ۶ هزار نفر زیرپوشش قرار گرفتند گفت: گذراندن دوره پیش‌دبستانی توسط نوآموزان به ویژه نوآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار بسیار مهم و ضروری است و نباید نادیده گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه این شرایط تنها در استان همدان نبود و در کشور ایجاد شد و استقبالی از ثبت‌نام پیش دبستانی صورت نگرفت افزود: چون دوره پیش‌دبستانی نوآموزان را برای حضور در مدرسه و دریافت آموزش های لازم آماده می‌کند، بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش طرح ملی آموزش رایگان مجازی پیش‌دبستانی را پیشنهاد داد.

وی با بیان اینکه این طرح مورد تأکید معاونت آموزش ابتدایی استان است و هدف جذب نوآموزانی است که در هیچ یک از پیش دبستانی‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم به مدیران مدارس و کارشناسان انجام شده و قرار است آنها از طریق اطلاع‌رسانی و پایگاه‌های بهداشت تمام نوآموزان در محدوده ثبت‌نامی خود  را شناسایی و جذب کنند.

خدابنده‌لو شناسایی، جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و ایجاد وحدت رویه، توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به صورت رایگان و غیر حضوری را مهم عنوان کرد و گفت: رشد همه‌جانبه کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام و آموزش در پیش‌دبستانی اجباری و دولتی نیست و به همین خاطر معلم رسمی به آموزش پیش‌دبستانی تعلق نمی‌گیرد بیان کرد: در این راستا از سوی وزارتخانه هر یک از مناطق آموزش و پرورش یک مدرسه تعریف شدند و تمام نوآموزانی که از این طریق شناسایی می‌شوند در کدها ثبت‌نام می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان تصریح کرد: در شرایط  کرونایی، آموزش مجازی نوآموزان در دستور کار قرار گرفته است تا کودکانی که موفق به ثبت نام در سامانه سناد نشده‌اند و نمی توانند با حضور در مدرسه فعالیت‌های علمی را دنبال کنند، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به سه شیوه آموزش نوآموزان پیش دبستانی را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: گروه اول نوآموزان پیش‌دبستانی هستند که می‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند به نحوی که آنها در گروه‌های کلاسی دسته‌بندی و یک مربی برایشان تعریف می‌شود و روزانه از طریق استان محتواهای آموزشی برای شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه دانش‌آموزان این مطالب ارسالی روزانه را آموزش می‌بینند و حتما باید اولیا در کنار نوآموزان حضور داشته باشند افزود: در نیم ساعت هم آموزش‌هایی برای نوآموزان و هم اولیای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر مطالب ارائه شده هدف‌هایی نهفته است  خاطرنشان کرد: روزانه نیم ساعت آموزش مجازی برای نوآموزان است که در هفته از شنبه تا چهارشنبه دو و نیم ساعت برای نوآموزان و سه آموزش ۱۵ دقیقه‌ای نیز برای اولیای آنها انتخاب شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه ۴۵ دقیقه آموزش به صورت یک روز در میان برای اولیای دانش‌آموزان ارائه می‌شود تاکید کرد: بعد از اینکه محتواها ارائه شد و نوآموزان آنها را دریافت و تکالیف را انجام دادند، در قسمت "تکالیف من" می‌توانند تکالیف خود را برای مربی بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: مربی روزانه تکالیف را بررسی و به آنها بازخورد می‌دهد و حضور و غیاب نوآموزان نیز هر روز در کلاس نظارت می‌شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه آموزش دیگر به صورت تلویزیونی است که در آن هر روز نیم ساعت به نوآموزان آموزش داده می‌شود افزود: نوآموزان محتواها را از طریق شبکه آموزش و سیمای استان دریافت می‌کنند که ۱۵ دقیقه یک روز در میان هم آموزش‌هایی به اولیا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های این گروه نسبت به گروه قبلی کمتر است چون نوآموزان نمی‌توانند تکالیف خود را در اینجا ارائه دهند اولیا خود نظارت می‌کنند‌ گفت: اولیا می‌توانند به صورت هفتگی نیز با مدیر مدرسه در ارتباط باشند تا تکالیف ارائه شده مشکلی نداشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان عنوان کرد: اگر نیاز به ارائه بازخورد یا بازآموزی مطلبی است مدیر مدرسه با ارتباطی که با مربی دارد به آنها بازخورد می‌دهد.

وی با بیان اینکه گروهی از نوآموزان در روستاها هستند و به اینترنت و گاهی شبکه استانی دسترسی ندارند افزود: نوآموزان در اینجا از طریق مدیر مدرسه شناسایی می‌شوند و درس‌نامه‌های تهیه شده به صورت فصل به فصل از سوی مدیران به اولیا ارائه می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه آموزش اولیا و نوآموزان در این درسنامه‌ها دیده شده است خاطرنشان کرد: در اینجا نیز اولیا برای ارائه بازخورد با مدیر مدرسه در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که از ابتدای آذرماه آموزش‌ها مجازی نوآموزان آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه داشته باشد گفت: فعلا در مرحله ثبت‌نام هستیم و کدهای ارائه شده از سوی وزارت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز از روز گذشته فعال شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان همدان با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول و هدف دوم سنجش آنها برای پایه اول است افزود: وقتی نوآموزان وارد سامانه سناد شدند از طریق پایگاه‌های سنجش روزانه برای ۲۰ نفر از آنها نوبت سنجش مشخص می‌شود تا اولیای فرزندانشان را به پایگاه‌های بهداشتی برده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پایه اول سنجش شوند.

وی با بیان اینکه سنجش از دو طریق انجام می‌شود یکی در پایگاه‌های بهداشتی و دوم از طریق انجام تکالیف آموزش پیش‌دبستانی گفت: یکی از اهداف این است دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری قبل از ورود به دبستان شناسایی و تحت آموزش‌های پایگاه‌های اختلاف یادگیری قرار گیرند تا مشکلات موجود برطرف و در پایه اول به راحتی از آموزش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول