اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدامات تروریستی علیه مراکز آموزشی افغانستان بسیار خطرناک است

اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری بسیار خطرناک می‌باشد که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویا تقبیح و از تحقیقات جدی درخصوص شناسایی عوامل واقعی این‌گونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن حمایت گردد.

اقدامات تروریستی علیه مراکز آموزشی افغانستان بسیار خطرناک است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی در بیانیه‌ای، حمله تروریستی به یک دانشگاه در شهر کابل افغانستان را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی حمله جنایتکارانه و تروریستی به دانشکده حقوق دانشگاه کابل را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه گردیده ، به شدت محکوم می‌نماید. این حمله در ادامه‌ حمله تروریستی به مراکز آموزشی دیگر از جمله مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل است که در آن دانش‌آموزان قربانی شدند.

اینگونه اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری بسیار خطرناک می‌باشد که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویا تقبیح و از تحقیقات جدی درخصوص شناسایی عوامل واقعی این‌گونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن حمایت گردد.

ادامه حملات به مراکز آموزشی نگران‌کننده و تأسف‌بار و در عین حال در تناقض با تمام قواعد و حقوق ملی و بین‌المللی به‌شمار می رود. این انفجارها و حملات گسترده در افغانستان از جمله در شهر کابل در حالی روی میدهد  که مردم افغانستان از پایان جنگ ، آتش بس و برقراری صلح ناامید شده اند و دولت تروریست امریکا را مسئول این ناآرامیها، ناامنی و کشتارغیرنظامیان می دانند.

 از دانشگاهیان جهان اسلام بویژه کشورهای همسایه افغانستان انتظار می رود در این امر مهم ساکت نبوده و با درک دقیق پیامدهای تکرار چنین اقدامات ضد انسانی و ضد علم و دانش، واکنش نشان داده و هرچه در توان دارند به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول