اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۳۱ کارگاه تولید ماسک توسط مددجویان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۳۱ کارگاه توسط مددجویان این نهاد درزمینه تولید ماسک پارچه‌ای و یک‌بارمصرف بهداشتی و لباس بیمارستانی فعالیت می‌کنند.

۳۱ کارگاه تولید ماسک توسط مددجویان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد با اشاره به نیاز عموم مردم و کارکنان بیمارستان‌ها به تجهیزات بهداشتی، مددجویان این نهاد کارگاه‌های خیاطی را تبدیل به کارگاه تولید ماسک بهداشتی و لباس بیمارستانی کرده‌اند، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی تجهیزات بهداشتی زمینه اشتغال‌زایی ۱۶۰ مددجوی استان را فراهم آورده است.

وی بابیان اینکه مددجویان امسال توانستند ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ ماسک و لباس بیمارستانی تولید کنند، اضافه کرد: از این میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک پارچه‌ای، ۶۷ هزار و ۴۸۰ عدد ماسک بهداشتی یک‌بارمصرف و هشت هزار و ۱۰۰ عدد نیز لباس بیمارستانی (گان) بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در ابتدای آغاز به کار این واحدها، تعدادی از ماسک‌ها توسط کمیته امداد استان خریداری و در بین اقشار محروم توزیع شد، تصریح کرد: هم‌اکنون این واحدهای تولیدی، ماسک‌ها را برای فروش در داروخانه‌ها و بازار استان تولید می‌کنند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد درزمینه اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت و ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت‌شده است.

الهی راد بابیان اینکه ۸۳۵ طرح اشتغال‌زایی از محل این تسهیلات راه‌اندازی شده است، افزود: از مجموع طرح‌های اجراشده ۳۱۲ طرح از محل منابع امداد و هم‌افزایی، ۳۲ طرح از محل منابع تسهیلات پایدار روستایی و ۴۹۱ طرح نیز از محل منابع تسهیلات بانک‌ها پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول