اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ازبکستان و امارات بر تقویت و توسعه روابط

معاونین وزرای امور خارجه ازبکستان و امارات در نشست ویدئویی تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

تأکید مقامات ازبکستان و امارات بر تقویت و توسعه روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «فرقت صدیق اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «خلیفه شاهین المرار» معاون وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات در نشست ویدئویی تشدید روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین در مورد ابعاد عملی همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی، سازمان تجارت جهانی و دیگر سازمان‌های بین المللی تبادل نظر کردند.

طرفین در این نشست ویدئویی بر اهمیت تعمیق همکاری‌های سرمایه گذاری و افزایش تبادلات گردشگری به خصوص در زمینه گردشگری مذهبی تاکید کردند.

همچنین تشدید فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری دو کشور با هدف اجرایی طرح‌های مشترک را مد نظر قرار دادند.

طرفین به موضوع حل و فصل اوضاع افغانستان و همچنین چشم انداز همکاری‌های متقابل بین «تاشکند» و «ابوظبی» در این زمینه توجه ویژه داشتند.  

در این نشست همچنین پیشنهاداتی در مورد برنامه و دستور کار مراسم‌های مشترک برای سال‌های 2020 و  2021 میلادی، برقراری گفت‌وگوهای بین پارلمانی و موارد قراردادی و حقوقی همکاری‌ها بررسی شد.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه گذاری امارات در زمینه‌های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.  

امارات استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول