اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء تأکید کرد که در راستای استحکام بخشیدن به روابط برادرانه و توسعه این روابط در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تلاش خواهد کرد.

دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، شامگاه امروز (دوشنبه)،‌ از دیدار «حسن ایرولو»‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن (در صنعاء) خبر داد.

طبق این گزارش،‌ نخست‌وزیر یمن به مناسبت تعیین سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در این کشور با حسن ایرلو سفیر ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌ ایران و یمن و «مردم برادر» این دو کشور و همچنین راه‌های تقویت و توسعه همکاری در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، توسعه و فرهنگی رایزنی کردند.

طبق این گزارش،‌ نخست‌وزیر یمن ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر ایران در «سرزمین دوم او»،‌ تأکید کرد که در راستای خدمت به فعالیت‌های دیپلماتیک سفیر ایران در زمینه تحکیم همکاری‌های دو جانبه و خدمت به منافع دو کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران از تمام اشکال حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی یمن برخورد خواهد شد.

عبدالعزیز بن حبتور در ادامه اظهاراتش از موضع شرافتمندانه «برادران ایرانی» در قبال مصیبت‌های کنونی یمن و همچنین موضع تهران در قبال مسئله محوری امت عربی و اسلامی، مسئله فلسطین، تقدیر و تشکر کرد.

نخست‌وزیر یمن همچنین به خاطر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن  در زمینه‌های سیاسی و رسانه‌ای بسیار تشکر کرد و در عین حال، تأکید کرد که حضور سفیر جدید ایران در صنعاء به معنای موضع برادرانه و شجاعانه رهبری ایران است  و از طرفی این اقدام، در راستای توسعه مواضع برادرانه و اخلاقی رهبری ایران در قبال یمن صورت گرفته است.

در مقابل، سفیر ایران نیز ضمن تأ‌کید بر روابط برادرانه میان دو کشور یمن و ایران و ریشه تاریخی این رابطه،‌ بر احترام و دوستی رهبری، دولت و مردم ایران با مردم یمن و همچنین همدردی با ایشان در شرایط کنونی تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء همچنین تأکید کرد که در راستای استحکام بخشیدن به روابط برادرانه و توسعه این روابط در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تلاش خواهد کرد.

منابع یمنی همچنین روز گذشته از دیدار سفیر ایران با عضو شورای عالی سیاسی یمن  و قدردانی مقام یمنی از مواضع جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دعوت به پایان جنگ و محاصره علیه یمن خبر داده بودند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول