اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم توجه نهادهای حمایتی به اشتغال پایدار برای مددجویان

اشتغال پایدار یکی از ارکان پویایی یک جامعه به شمار می‌رود که اگر در مسیر درست حرکت کند، جامعه را به تعالی خواهد رساند.

لزوم توجه نهادهای حمایتی به اشتغال پایدار برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، یکی از مهم‌ترین دلایل پویایی یک جامعه داشتن اشتغال پایدار است که اگر در مسیر صحیح حرکت کند افراد جامعه به مقصد و تعالی خواهند رسید و در صورتی که از این مسیر خارج شود و افراد جامعه بیکار شوند مشکلات و معضلات عدیده ای را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد درودزن در این راستا از بعد حمایتی این نهاد در راستای اشتغال پایدار سخن گفت.

 شهریاری اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال جذب شده و به مددجویان پرداخت شده است.

وی افزود: یکی از اهداف این نهاد شناسایی طرح های جدید و دانش‌بنیان از قبیل پهپادهای کشاورزی ابزارآلات میوه‌خشک‌کن است. همچنین در بخش دام، تولید دام اصلاح نژاد شده  بز مورسیا و گوسفند رامانوف و همچنین در بخش کوچک مقیاس، پرورش کرم ملیورم، پرورش عقرب و حشرات از این دسته هستند.

در این راستا با برخی از مددجویانی که با استفاده از تسهیلات کمیته امداد مشغول به کار شده اند گفت و گویی انجام شده است.

اصغر کشاورزی یکی از مددجویان کمیته امداد بخش درودزن ضمن قدردانی از حمایت و مشاوره مسوولان ذی‌ربط در توانمند سازی این قشر محروم گفت: با حمایت مالی مسوولان این نهاد مقدس توانسته ام چند راس گاو شیرده و پروار خریداری و ضمن فروش مواد لبنی، بخشی از آنها را سالیانه فروخته و از این طریق روزگار را سپری کنم.

 محمدی یکی دیگر از مددجویان کمیته امداد است که در این راستا گفت: با وامی که کمیته امداد در اختیارم قرار داده توانسته ام وارد عرصه تولید پوشاک شده که بسیار راضی هستم و توانسته ام به درآمد برسم.

علی زارع از دیگر مددجویان است که با حمایت کمیته امداد دوره آموزش با پهباد سم پاش را آموخته و قرار هست با استفاده از تسهیلات کمیته، پهباد را خریداری کرده و با استفاده از آن مزارع کشاورزی را سم پاشی کند و به درآمد برسد.

لذا می‌توان گفت با همت و اتکا به توان خود و نیز استفاده از حمایت نهادهایی چون کمیته امداد می توان دست بر زانو نهاد و به کار مشغول شد تا شهد پویاتر شدن جامعه و کاهش آمار بیکاری و در نتیجه کاهش معضلات اجتماعی ناشی از آن بود.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول